وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024
» اجتماعی » ایلان ماسک ناظر رسانه‌ای استرالیا را به دادگاه می‌کشد

تاریخ انتشار : 1403/02/02 - 5:46

ایلان ماسک ناظر رسانه‌ای استرالیا را به دادگاه می‌کشد

صدای استرالیا - ایلان ماسک و شرکت رسانه‌های اجتماعی او ایکس، کمیسر امنیت الکترونیک استرالیا را به سانسور متهم کرده‌اند و می‌گویند که در دادگاه حکم حذف محتوای مربوط به حمله با چاقو در کلیسای سیدنی را به چالش خواهند کشید.


صدای استرالیا – ایلان ماسک و شرکت رسانه‌های اجتماعی او ایکس، کمیسر امنیت الکترونیک استرالیا را به سانسور متهم کرده‌اند و می‌گویند که در دادگاه حکم حذف محتوای مربوط به حمله با چاقو در کلیسای سیدنی را به چالش خواهند کشید.

روز سه‌شنبه، جولی اینمن گرانت، کمیسر امنیت الکترونیکی استرالیا گفت که برای شرکت‌ها ایکس و متا اخطاریه‌ای صادر شده تا ظرف ۲۴ ساعت مطالبی را که «خشونت بی‌مورد یا توهین‌آمیز با درجه بالایی از تأثیر یا جزئیات» را به تصویر می‌کشد، حذف کنند، در غیر این صورت این شرکت‌ها با جریمه‌های احتمالی روبرو می‌شوند.

این تصاویر مربوط به چاقو زدن به اسقف مار ماری امانوئل در مراسمی در کلیسای آسوری مسیح چوپان خوب در ویکلی بود.

این مراسم به صورت زنده پخش می‌شد و ضبط آن به همراه ویدیوهای دیگری از عواقب پس از آن به صورت آنلاین پخش شد.

اوایل صبح روز شنبه به وقت استرالیا، شرکت ایکس بیانیه‌ای صادر کرد و سازمان دیده‌بان رسانه‌ای را به سانسور جهانی متهم کرد و متعهد شد که “به شدت این رویکرد غیرقانونی و خطرناک را در دادگاه به چالش خواهد کشید”.

در بیانیه تیم امور دولتی جهانی ایکس که توسط مالک این شرکت، ایلان ماسک منتشر شد، آمده است که این شرکت اگرچه از دستورالعمل جولی اینمن گرانت، کمیسر، برای حذف «برخی پست‌ها در استرالیا که علناً در مورد حمله روز دوشنبه اظهار نظر کرده‌اند» پیروی کرده است اما اعتقادی ندارد که این امر “در محدوده قوانین استرالیا” باشد و فقط “در انتظار یک چالش قانونی” حساب شده است.

در بیانیه شبکه ایکس آمده است کمیسیونر رسانه‌ای استرالیا تهدید کرده اگر این پست‌ها را در سطح جهانی حفظ کند با جریمه روزانه ۷۸۵ هزار دلار استرالیا روبرو می‌شود.

ماسک در بازنشر این بیانیه گفت: کمیسر سانسور استرالیا خواستار ممنوعیت محتوای *جهانی* است!

منبع: گاردین


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه