وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اخبار » برای زندگی در استرالیا چه درآمدی لازم دارید

تاریخ انتشار : 1403/01/02 - 9:51

برای زندگی در استرالیا چه درآمدی لازم دارید

صدای استرالیا– بحران هزینه‌های زندگی و رشد قیمت مسکن موجب شده این موضوع که یک فرد برای زندگی در استرالیا […]

برای زندگی در استرالیا چه درآمدی لازم دارید

صدای استرالیا– بحران هزینه‌های زندگی و رشد قیمت مسکن موجب شده این موضوع که یک فرد برای زندگی در استرالیا به چه میزان درآمد نیاز دارد، به سوال داغی تبدیل شود.

یک خانواده بریتانیایی که نگران هزینه زندگی در استرالیا بود، در یک گروه ویژه مهاجران در فیسبوک این سوال را پرسیده که آیا حقوق ۱۷۰ هزار دلاری برای زندگی راحت در «کشور شانس» کافی است یا نه.

این خانواده شامل والدین و سه فرزند کوچک قصد دارد به استرالیا مهاجرت کد و در حومه پرت در استرالیای غربی مستقر شود.

این سوال به سرعت انبوهی از نظرات را به خود جلب کرد.

فردی نوشت: عوامل زیادی برای پاسخ به این سوال وجود دارد: انتخاب سبک زندگی، هزینه رهن یا اجاره، انتخاب مدرسه و هزینه‌های مراقبت از کودک و وام‌ها و بدهی‌ها.

این فرد که یک خانواده ۴ نفره دارد و در مارگارت ریور زندگی می‌کند، افزود: ما حدود ۱۱ سال پیش با ۱۱ چمدان و بدون هیچ پس‌اندازی، با دو فرزند کوچک  به اینجا نقل مکان کردیم. فرصت‌های زیادی برای پیشرفت در اینجا وجود دارد و می‌توانید با حقوق ۱۷۰ هزار دلاری کاملا راحت و شاد اینجا زندگی کنید؛ مگر اینکه سبک زندگی فوق العاده لوکسی داشته باشید.

شخص دیگری نیز گفت: قیمت املاک اینجا به شدت بالا رفته است. این درآمد برای خانواده‌ای با ۳ فرزند خوب است؛ اما زندگی شاهانه‌ای نخواهید داشت.

کاربر دیگری چنین اظهار نظر کرد: اگر مقتصد باشید، مطابق با درآمدتان زندگی کنید و وام مسکن بالایی نداشته باشید، مشکلی نخواهید داشت.

فرد دیگری که گفته مادر ۴ فرزند است، گفت که حقوق مشابهی دارد و اینجا سطح زندگی‌ و درآمد قابل تصرف‌اش از انگلستان بالاتر است.

وی افزود: با توجه به سبک زندگی ما، این حقوق کفایت می‌کند. ما زیاد بیرون غذا نمی‌خوریم و بیشتر در خانه می‌مانیم و از آبتنی در استخر لذت می‌بریم. چندان هم در مورد خرج کردن سختگیر نیستیم.

در حالی که بسیاری از بریتانیایی‌ها این خانواده را تشویق می‌کردند که در صورت نقل مکان به این استرالیای غربی از تجملات پرهیز کنند، برخی دیگر از این سوال متعجب شده بودند.

یکی از این مهاجران بریتانیایی گفت: بسیاری از افراد با درآمدی بسیار کمتر از اینها زندگی می‌کنند. بله؛ با همین درآمد هم می‌توانید خانه بخرید.

دومی نوشت: این بسیار بیشتر از حقوقی است که افراد در اینجا می‌گیرند.

زن دیگری نظر داد: ۱۷۰ هزار دلار خیلی زیاد است.من و همسرم روی هم رفته اینقدر پول درنمی‌آوریم. با این وجود خانه خریده‌ایم و به سفر می‌رویم.

میانگین درآمد استرالیایی‌ها

بر اساس بررسی داده‌های مالیاتی شخصی افراد در سال مالی ۲۱-۲۰۲۰ که از سوی اداره آمار استرالیا منتشر شده، میانه درآمد در استرالیا قبل از کسر مالیات در آن سال ۵۴ هزار و ۸۹۰ دلار بوده است.

این ارزیابی در دسامبر ۲۰۲۳ منتشر شد و شامل تمام درآمدها از جمله اشتغال و سایر منابع مانند صندوق بازنشستگی و سرمایه‌گذاری است. به این معنی که استرالیایی‌هایی مانند بازنشستگان و کارکنان پاره‌وقت نیز در این آمار لحاظ شده‌اند.

بالاترین میانه درآمد شخصی در استرالیا عمدتاً مربوط به شهرهای معدنی است که کارگران در آنجا اغلب دو برابر درآمد یک استرالیایی معمولی حقوق دریافت می‌کنند.

از بین ۱۰ حومه شهر با بالاترین درآمد، شهرهای معدنی غرب استرالیا رتبه‌های یک تا شش را به خود اختصاص داده‌اند و مکان‌های باقیمانده حومه‌های شمال و شرق سیدنی هستند.

۱۰ حومه شهر با بالاترین درآمد در استرالیا عبارتند از:

۱- اشبرتون، غرب استرالیا – ۱۰۵ هزار و ۶۵۵ دلار

۲- راکسی داونز، استرالیای جنوبی – ۱۰۳ هزار و ۶۵۳  دلار

۳- پپرمنت گروو، استرالیای غربی – ۹۶ هزار و ۶۸۴ دلار 

۴- پورت هدلند، استرالیای غربی – ۹۳ هزارو ۲۳۰ دلار

۵-  ویپا، کوئینزلند – ۹۱ هزار و ۴۹۴ دلار

۶- پیلبارای شرقی، استرالیای غربی – ۸۹ هزار و ۵۶۲ دلار

۷- وولاهرا، نیوساوت‌ولز – ۸۴ هزار و ۲۵۵ دلار 

۸- نورث سیدنی، نیوساوت‌ولز – ۸۲ هزار و ۷۰۶ دلار 

۹- موسمن، نیوساوت‌ولز – ۷۸ هزار و ۴۰۸ دلار 

۱۰- لین کوو، نیوساوت‌ولز – ۷۸ هزار و ۳۲۳ دلار

منبع:news.com.au


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , زندگی در استرالیا
ارسال دیدگاه