وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ | Saturday 27 July 2024
» اجتماعی » درمان ترکیبی ملانومای پیشرفته تحت پوشش PBS قرار گرفت

تاریخ انتشار : 1402/11/04 - 10:37

درمان ترکیبی ملانومای پیشرفته تحت پوشش PBS قرار گرفت

صدای استرالیا– درمان ملانومای پیشرفته با قرار گرفتن در طرح مزایای دارویی (PBS) طی هفته‌های آینده ارزان‌تر خواهد شد. مارک […]

درمان ترکیبی ملانومای پیشرفته تحت پوشش PBS قرار گرفت

صدای استرالیا– درمان ملانومای پیشرفته با قرار گرفتن در طرح مزایای دارویی (PBS) طی هفته‌های آینده ارزان‌تر خواهد شد.

مارک باتلر، وزیر بهداشت، دیروز اعلام کرد که هزینه داروی Opdualag (nivolumab, relatlimab) بیماران بالای ۱۲ سال و مبتلا به ملانومای پیشرفته یا متاستاتیک بازپرداخت می‌شود. Opdualag درمانی ترکیبی است که برای بیماران مبتلا به ملانومای پیشرفته مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با قرار گرفتن این درمان در فهرست PBS از ماه آینده، حدود ۹۴۰ بیمار قرار از این یارانه بهره‌مند خواهند شد.

به این ترتیب این بیماران به جای پرداخت بیش از ۳۱۵ هزار دلار برای درمان، حداکثر تعرفه PBS را خواهند پرداخت.

تامارا داوسون، موسس و مدیرعامل شبکه حمایت از سرطان پوست و ملانوما از این اقدام استقبال کرد و گفت: بازپرداخت هزینه این ایمونوتراپی ترکیبی یک گزینه درمانی اضافی برای افراد مبتلا به ملانومای پیشرفته فراهم می کند و به آنها امکان دسترسی بهتر به دارو را می‌دهد.

جورجینا لانگ، مدیر پزشکی مؤسسه ملانومای استرالیا نیز گفت که این طرح برای دسترسی بهتر به درمان‌های پیشرفته ملانوما لازم است.

وی افزود: استرالیایی‌ها به دلیل سطوح بالای اشعه ماوراء بنفش بیشتر در معرض ابتلا به ملانومای پوست هستند. پیشگیری برای کاهش ابتلا ضروری است؛ اما افرادی که به ملانومای پیشرفته یا متاستاتیک مبتلا می‌شوند باید به تمام درمان‌هایی که در آزمایش‌های بالینی اثربخش بوده‌اند، دسترسی داشته باشند.

استرالیا بالاترین نرخ ملانوما را در جهان دارد و طبق برآوردها، تنها در سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۷۷۰۰ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند.

این بیماری شایع‌ترین سرطان تشخیص داده شده در جوانان استرالیایی بین ۲۰ تا ۳۹ سال بوده و در سال ۲۰۲۲، تعداد ۱۲۸۱ مرگ در استرالیا به این دلیل بوده است.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه