وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اخبار » خداحافظی اسکات موریسون از دنیای سیاست

تاریخ انتشار : 1402/11/04 - 1:08

خداحافظی اسکات موریسون از دنیای سیاست

صدای استرالیا - اسکات موریسون، نخست وزیر سابق استرالیا اعلام کرد که در پایان ماه فوریه پارلمان را ترک خواهد کرد و این امر باعث برگزاری انتخابات مجدد بر سر کرسی او در منطقه «کوک» خواهد شد.

طرح چهار مرحله‌ای موریسون برای خروج استرالیا از پاندمی کرونا

صدای استرالیا – اسکات موریسون، نخست وزیر سابق استرالیا اعلام کرد که در پایان ماه فوریه پارلمان را ترک خواهد کرد و این امر باعث برگزاری انتخابات مجدد بر سر کرسی او در منطقه «کوک» خواهد شد.

موریسون در بیانیه‌ای در رسانه‌های اجتماعی گفت که تصمیم گرفته است چالش‌های جدید در بخش شرکت‌های جهانی را بپذیرد و زمان بیشتری را با خانواده‌ بگذراند.

موریسون قصد دارد به مجموعه‌ای از نقش‌های مشاوره‌ای در امور استراتژیک جهانی و هیات‌های خصوصی با تمرکز بر ایالات متحده، هند و اقیانوس آرام در بخش‌هایی از جمله دفاعی و تامین مالی استارت‌آپ‌های دفاعی بپیوندد.

در حالی که بیشتر این نقش‌ها در واشنگتن است، موریسون در فیس بوک گفت که قصد دارد در استرالیا بماند. او گفت که مشتاقانه منتظر است «از زندگی محلی اینجا در شایر و جامعه کلیسایی در Horizon با خانواده و دوستانم لذت ببرم».

میراث بزرگ موریسون در رابطه با اتحاد آکوس (Aukus) برای تامین زیردریایی‌های هسته‌ای برای استرالیا، هم‌چنین رهبری او در دوران کووید و اصلاح مالیات بر درآمد از نکات قابل توجه دوره زمامداری وی بوده است.

او در انتخابات سال ۲۰۲۲ از حزب کارگر تحت رهبری آنتونی آلبانیز شکست خورد و نخست وزیری را از دست داد اما در پارلمان باقی ماند.

منبع: گاردین


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه