وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اجتماعی » هشدار پلیس درباره انتشار عکس‌های بازگشت به مدرسه کودکان

تاریخ انتشار : 1402/11/03 - 6:30

هشدار پلیس درباره انتشار عکس‌های بازگشت به مدرسه کودکان

صدای استرالیا– با توجه به نگرانی از اینکه تصاویر کودکان مورد سوءاستفاده مهاجمان جنسی قرار بگیرد، از والدین و مسوولان […]

هشدار پلیس درباره انتشار عکس‌های بازگشت به مدرسه کودکان

صدای استرالیا– با توجه به نگرانی از اینکه تصاویر کودکان مورد سوءاستفاده مهاجمان جنسی قرار بگیرد، از والدین و مسوولان کودکان خواسته شده که پیش از به اشتراک‌گذاری تصاویر بازگشت به مدرسه کودکان در فضای مجازی، به عواقب آن فکر کنند.

با پایان تعطیلات و شروع سال تحصیلی جدید، پست‌های شبکه‌های اجتماعی پر می‌شود از تصاویر کودکان که والدین‌شان به اشتراک می‌گذارند.

با این حال، هلن اشنایدر، رییس پلیس فدرال گفت که این تصاویر به ظاهر بی خطر، اگر دارای اطلاعات بیش از اندازه باشد، می‌تواند عواقب احتمالی جدی و ویرانگری داشته باشد.

وی افزود: مواردی مشاهده شده که از این تصاویر در  محتواهای استثمار کودکان استفاده می‌شود یا مجرمان از اطلاعات عکس‌ها، مانند لباس‌های مدرسه، برای شناسایی کودکان استفاده می‌کنند.

اشنایدر ادامه داد: این حوادث اگر چه نادر است؛ اما اتفاق می‌افتد. به همین دلیل از خانواده‌ها می‌خواهیم که با شروع سال تحصیلی جدید از امنیت اطلاعات خود اطمینان حاصل کنند.

وی به والدین توصیه کرد که حساب کاربری خود را خصوصی کنند یا این تصاویر را فقط برای دوستان خود به اشتراک بگذارند.

اشنایدر همچنین گفت: والدین می‌توانند به‌راحتی لوگوی روی لباس‌های فرزندانشان را ویرایش کنند تا محل مدرسه آنها قابل تشخیص نباشد.

به گفته وی، پیشگیری برای به حداقل رساندن تماس‌های نامناسب یا به اشتراک گذاری تصاویر آنلاین کلیدی است.

وب سایت ThinkUKnow که توسط مرکز استرالیایی برای مقابله با استثمار کودکان اداره می‌شود، دستورالعمل‌هایی را در این آدرس به منظور انتشار عکس فرزندان در فضای مجازی برای والدین منتشر کرده است.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه