وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » نخست وزیر استرالیا برگزاری انتخابات زودهنگام را رد کرد

تاریخ انتشار : 1396/12/17 - 11:00

نخست وزیر استرالیا برگزاری انتخابات زودهنگام را رد کرد

صدای استرالیا - نخست وزیر استرالیا برگزاری انتخابات زودهنگام را به دنبال سقوط محبوبیتش در پی رسوایی اخلاقی معاونش رد کرد.

نخست وزیر استرالیا برگزاری انتخابات زودهنگام را رد کرد

صدای استرالیا – نخست وزیر استرالیا برگزاری انتخابات زودهنگام را به دنبال سقوط محبوبیتش در پی رسوایی اخلاقی معاونش رد کرد.

ائتلاف محافظه‌کار مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا در ۲۸ نظرسنجی پی در پی که از جانب شرکت نظرسنجی نیوزپل صورت گرفته، پس از حزب اپوزیسیون کارگر در جایگاه دوم قرار گرفته است.

ترنبول در نشستی تجاری در سیدنی اظهار کرد: انتخابات، سال آینده برگزار خواهد شد. به شما اطمینان می‌دهم. هیچ برنامه یا قصدی برای برگزاری انتخابات خارج از زمان متداول خود که نیمه اول سال ۲۰۱۹ است، در نظر گرفته نشده است.

ترنبول در دفاع از سوابق دولت خود گفت، این دولت به تعهدات خود برای تقویت رشد اقتصادی عمل کرده و سال گذشته بیش از ۴۰۳ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.

محبوبیت او در میانه مطرح شدن انتقاداتی در خصوص مدیریت مساله رسوایی اخلاقی بارنابی جویس، معاون سابقش و یکی از کارمندان جویس کاهش یافته است. ماه گذشته جویس وادار به استعفا از سمت خود به عنوان رهبر حزب ملی و معاون نخست وزیر شد و حالا تنها به عنوان عضو عادی پارلمان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

با برکناری تونی ابوت، نخست وزیر سابق استرالیا پس از شکست حزبش در ۳۰ نطرسنجی متوالی، سیاستمداران استرالیا نتایج نظرسنجی‌های شرکت نیوزپل را که حزب اپوزیسیون در آن از ائتلاف ملی لیبرال پیشی گرفته دنبال می‌کنند.

منبع: ایسنا


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه