وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اقتصادی » ۱.۵ میلیون ایرانی در صف مهاجرت به استرالیا و کانادا

تاریخ انتشار : 1396/09/15 - 19:58

۱.۵ میلیون ایرانی در صف مهاجرت به استرالیا و کانادا

صدای استرالیا- حسین عبده تبریزی گفت: اطلاعاتی که دارم نشان می‌دهد ۱.۵ میلیون ایرانی در صف مهاجرت به استرالیا و کانادا هستند و این عدد ترسناک است. خروج نیروهای کارشناسی و نیروهای ورزیده به اقتصاد ملی آسیب می‌زند و یکی از دلایل تهیدست شدن ایرانیان، مهاجرت نیروهای نخبه است.


این صاحب‌نظر اقتصادی و مالی که اکنون مشاور وزیر راه و شهرسازی است، روز دوشنبه ۱۳ آذر ماه ۱۳۹۶ در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران اعداد قابل توجهی ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پولی در ایران نیست که امیدوار باشیم به رشد مثبت سرمایه‌گذاری منجر می‌شود، ادامه داد: علاوه براین آمارهایی هست که نشان می‌دهد از ۸۵ میلیارد دلار درآمد ارزی ایران ۴۵ میلیارد برای واردات اختصاص یافته است و اگر ارزش قاچاق را نیز ۲۰ میلیارد دلار فرض کنیم، به نظر می‌رسد ۲۰ میلیارد دلار خروج سرمایه داشته‌ایم. در چنین شرایطی معلوم است که اقتصاد ایران با رشدهای پایین مواجه می‌شود و ایرانیان فقیرتر می‌شوند.

به گفته این استاد اقتصاد یکی دیگر از دلایل گسترده‌تر شدن فقر در برخی از کشورها رشد افراطی‌گری است که امیدواریم این پدیده در ایران گسترش پیدا نکند.
منبع: عصرایران


برچسب ها : ,
دسته بندی : اقتصادی , مهاجرت
ارسال دیدگاه