وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اجتماعی » یک چهارم مجتمع‌های آپارتمانی نیوساوت‌ولز ایرادات جدی دارند

تاریخ انتشار : 1400/07/22 - 7:55

یک چهارم مجتمع‌های آپارتمانی نیوساوت‌ولز ایرادات جدی دارند

صدای استرالیا- یک گزارش جدید نشان می‌دهد که بیش از یک چهارم بلوک‌های آپارتمانی در سیدنی که در یک دهه منتهی به سال2017 ساخته شده‌اند، دارای نقص فنی هستند


صدای استرالیا- یک گزارش جدید نشان می‌دهد که بیش از یک چهارم بلوک‌های آپارتمانی در سیدنی که در یک دهه منتهی به سال۲۰۱۷ ساخته شده‌اند، دارای نقص فنی هستند؛ اگرچه خلاء اطلاعاتی موجب ناشناخته ماندن ابعاد واقعی این مساله شده است.

محققان مرکز تحقیقات City Futures در دانشگاه نیوساوت‌ولز، نتایج یک بررسی سه‌ساله را منتشر کرده‌‌اند که در آن، به موضوع نحوه مدیریت صنعت ساختمان این ایالت با نواقص و ایرادات ساختمان‌های آپارتمانی پرداخته شده است.

در این تحقیق که گزارش آن امروز (پنج‌شنبه) منتشر شده، ۶۳۵ ساختمان آپارتمانی در سیدنی، پاراماتا و کانتربری-بنکس‌تاون مورد بررسی قرار گرفته‌اند. محققان در این نمونه تا ده سال به عقب برگشتند تا اسناد مربوط به نواقص شناسایی شده در ساختمان‌ها و نحوه حل آنها را بررسی کنند.

اما به گفته دکتر لورا کروملین، استاد برنامه برنامه‌ریزی شهری دانشگاه نیوساوت‌ولز و محقق ارشد این پروژه، از آنجا که هیچ سازمانی به عنوان مسوول مدیریت این داده‌ها وجود ندارد، محققان مجبور شده‌اند که داده‌ها را از منابع مختلف جمع آوری کنند.

محققان دریافتند که برای ۲۶ درصد ساختمان‌ها در این نمونه، اسنادی مربوط به ایرادات ساختمان  وجود داشته است؛ البته در مورد برخی از ساختمان‌ها هیچ اطلاعات و مدارکی موجود نیست.

در میان ساختمان‌هایی که مدارک کامل‌تری داشتند نیز، در ۵۱ درصد موارد، نشانه‌هایی از ایرادات و نقایص فنی وجود داشته است.

مشکلات آبرسانی در ۴۲  درصد ساختمان‌ها  دیده شد، ۲۶ درصد دچار ترک خوردگی بودند و مشکلات ایمنی آتش‌سوزی نیز در ۱۷ درصد ساختمان‌ها وجود داشت. تلاش برای برطرف کردن این نقایص نیز به شکایات قانونی انجامیده که پرداخت غرامتی  ۱۴٫۳ میلیون دلاری را در پی داشته است.

نتایج این تحقیق، تاییدی است بر برآوردی که از سوی رییس کمیسیون ساختمان نیوساوت‌ولز منتشر شده بود و بیان می‌داشت که چهار ساختمان از هر ده مجتمع آپارتمانی در نیوساوت‌ولز دارای مشکلات اساسی است.

منبع: گاردین


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه