وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اخبار » گوگل در استرالیا یک میلیارد دلار ‘سرمایه‌گذاری می‌کند’

تاریخ انتشار : 1400/08/26 - 3:12

گوگل در استرالیا یک میلیارد دلار ‘سرمایه‌گذاری می‌کند’

صدای استرالیا– شرکت گوگل اعلام کرده طی ۵ سال آینده یک میلیارد دلار استرالیا (معادل ۷۴۰ میلیون دلار آمریکا) در […]

گوگل در استرالیا یک میلیارد دلار 'سرمایه‌گذاری می‌کند'

صدای استرالیا– شرکت گوگل اعلام کرده طی ۵ سال آینده یک میلیارد دلار استرالیا (معادل ۷۴۰ میلیون دلار آمریکا) در استرالیا سرمایه‌گذاری خواهد کرد؛ این بزرگترین سرمایه‌گذاری غول فن‌آوری جهان در استرالیا تا به امروز بوده است.

شرکت گوگل گفته است این پول در زمینه‌های مختلفی از جمله ساخت پایگاه تحقیقاتی، افزایش ظرفیت ذخیره‌‌سازی ابری و همکاری مالی با سازمانهای این کشور هزینه خواهد شد.

انتظار می‌رود این سرمایه‌گذاری که به “ابتکار آینده دیجیتال” موسوم است، حدود ۶٠٠٠ شغل مستقیم ایجاد کند و در مجموع به ایجاد ٢٨ هزار فرصت شغلی منجر شود.

سوندار پیچای، مدیر اجرایی گوگل گفته است: “استرالیا می‌تواند رهبری موج آینده ابتکار جهان را در دست بگیرد، زندگی‌ها را از طریق فن‌آوری ارتقا دهد، شغل ایجاد کند و پیشرفت کند.”

در سرمایه‌گذاری اخیر، گوگل با سازمانهای استرالیایی نظیر موسسه علوم این کشور و سازمان تحقیقات صنعتی و علوم کشورهای مشترک‌المنافع همکاری خواهد داشت.

اتفاق اخیر می‌تواند به استرالیا برای دست‌یابی به “دره سیلیکون” در نیمکره جنوبی کمک کند؛ مشابه “دره سیلیکون” آمریکا که بسیاری از شرکت‌های مطرح فن‌آوری جهان را در خود جای داده است.

ساخت “مرکز فن‌آوری”، پایگاه چند میلیارد دلاری در مرکز سیدنی قرار است سال آینده (٢٠٢٢) آغاز شود و انتظار می‌رود تا سال ٢٠٢۶ میلادی هم ادامه یابد.

اتفاقات اخیر در حالیست که شرکت‌های بزرگ فن‌آوری به دلیل پرداخت نکردن حقوق معنوی استفاده از مطالب خبری در پایگاه‌های آنلاین، طی ماههای گذشته زیر تیغ انتقاد قرار گرفته بودند؛ این شرکت‌ها حتی به “کمک کردن به انتشار اطلاعات غلط” هم متهم شده‌ بودند.

در این زمینه در ماه ژانویه دادگاهی برگزار شد که طی آن مدیرمنطقه‌ای گوگل در استرالیا حتی تهدید کرده بود برای اجتناب از پرداخت پول، موتور جستجوی خود در این کشور را مسدود خواهد کرد.

البته ماه بعد (فوریه) استرالیا به اولین کشوری در جهان تبدیل شد که با تصویب قانون شرکت‌های بزرگ فن‌آوری نظیر گوگل و فیس‌بوک را ملزم به پرداخت پول برای انتشار مطالب با محتوای خبری که تولید کننده آن نبوده‌اند، کرد.

همزمان درخواستهایی هم برای کاهش تسلط موتور جستجوی گوگل در این کشور ارائه شده است.

ماه پیش نهاد تنظیم‌کننده رقابت در بازار در استرالیا از گوگل خواسته بود به کاربران تلفن‌های هوشمند امکان انتخاب موتور جستجوی مورد علاقه خود را بدهد.

منبع: بی بی سی


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه