وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اخبار » گشت‌وگذاری درون فرودگاه بین‌المللی غرب سیدنی

تاریخ انتشار : 1401/05/12 - 5:44

گشت‌وگذاری درون فرودگاه بین‌المللی غرب سیدنی

صدای استرالیا– منطقه تاسیس فرودگاه غرب سیدنی رفته رفته از یک چراگاه در حال تبدیل شدن به سایت ساخت‌وساز است […]

گشت‌وگذاری درون فرودگاه بین‌المللی غرب سیدنی

صدای استرالیا– منطقه تاسیس فرودگاه غرب سیدنی رفته رفته از یک چراگاه در حال تبدیل شدن به سایت ساخت‌وساز است و به زودی این فرودگاه ۱۱ میلیارد دلاری، به یک منطقه شلوغ مسافرتی بدل خواهد شد.

بیش از ۲۲ میلیون متر مکعب خاک‌برداری در خلیج بدگریز انجام شده و بیش از نیمی از بتن‌ریزی این پایانه مسافری که قرار است پذیرای ۱۰ میلیون مسافر در سال باشد، به پایان رسیده است.

همچنین بیش از ۲۳۰۰ کارگر ساختمانی نیز مشغول ساخت‌وساز این فرودگاه هستند که به گفته کاترین کینگ، وزیر زیرساخت نیوساوت‌ولز، این تعداد قرار است به ۴ هزار نفر افزیش یابد.

در زیر ورودی فرودگاه، زیرزمین عظیمی ساخته می‌شود که پیشرفته‌ترین سیستم سورتینگ بار استرالیا را در خود جای خواهد داد و بار مسافران توسط سیستم کامپیوتری، از نقطه ورود و پذیرش، مستقیما به دورن هواپیما خواهد فرستاد.

گشت‌وگذاری درون فرودگاه بین‌المللی غرب سیدنی

اکثر فرودگاه‌های استرالیا سال‌ها پیش ساخته شده‌اند؛ بنابراین از سیستم تسمه نقاله برای بار استفاده می‌کنند؛ اما به گفته سایمون هیکی، مدیر فرودگاه غرب سیدنی، سیستم مورد استفاده در این فرودگاه، سیستم مدرنی است که در بهترین فرودگاه‌های جهان دیده می‌شود و مانند سیستمی است که در انبارهای پردازش کالای شرکت آمازون نیز استفاده می‌شود.

همچنین ریزترین جزییات طراحی این فرودگاه توسط هیاتی از اهالی استرالیا بازبینی و بررسی شده تا اطمینان حاصل شود که برای آنها مناسب است.

علی رغم اینکه همه‌گیری کرونا و بارندگی‌های شدید امسال روند ساخت‌وساز را کند کرد؛ اما پیش‌بینی می‌شود که فرودگاه غرب سیدنی مطابق برنامه زمان‌بندی، اواخر سال ۲۰۲۶ با انجام نخستین پرواز افتتاح شود.

 

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه