وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اجتماعی » گزارشی تکان‌دهنده از آمار سوء‌استفاده جنسی از خدمه خطوط هوایی استرالیا

تاریخ انتشار : 1397/07/18 - 13:12

گزارشی تکان‌دهنده از آمار سوء‌استفاده جنسی از خدمه خطوط هوایی استرالیا

صدای استرالیا - نتایج یک پژوهش جدید حاکی از آن است که بیشتر خدمه خطوط هوایی استرالیا در طول خدمت مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند.

گزارشی تکان‌دهنده از آمار سوء‌استفاده جنسی از خدمه خطوط هوایی استرالیا

صدای استرالیا – نتایج یک پژوهش جدید حاکی از آن است که بیشتر خدمه خطوط هوایی استرالیا در طول خدمت مورد سوء‌استفاده جنسی قرار گرفته‌اند.

نتایج پژوهش اخیر «اتحادیه کارگران حمل و نقل» نشان داد ۶۵ درصد از خدمه هواپیماهای خطوط هوایی استرالیا آزار و اذیت جنسی را در طول خدمت تجربه کرده‌اند.

بر اساس این پژوهش، یک پنجم خدمه پروازهای خطوط هوایی استرالیا اعلام کرده‌اند که بیش از ۱۰ بار در طول خدمت خود مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند.

این پژوهش که بر روی ۴۱۹ نفر از خدمه خطوط هوایی اصلی استرالیا انجام شد نشان داد ۶۵ درصد آنها اعلام کرده‌اند که بوسیله همکاران خود و یا مسافران هواپیما مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته‌اند.

از میان مهمانداران هواپیماها، از هر ۵ نفر، ۴ نفر آنها اعلام کردند که از سوی همکاران خود مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند و ۶۰ درصد آنها هم اعلام کردند بوسیله مسافران مورد سوء استفاده قرار گرفته‌اند.

نتایج این پژوهش همچنین نشان داد: ۷۰ درصد خدمه پرواز که آزار و اذیت جنسی را در حین خدمت تجربه کرده‌اند اعلام کردند ترجیحا تصمیم گرفته‌اند این مسئله را گزارش نکنند؛ زیرا این کار ممکن است شرایط را برای آنها بدتر کند.

در این پژوهش، منظور از آزار و اذیت جنسی، حمله جنسی شدید و همچنین استفاده از الفاظ جنسی نادرست است.

مایکل کین، یکی از مقامات ارشد اتحادیه کارگران حمل و نقل اعلام کرد: این نتایج واقعا ناراحت‌کننده و شوکه‌کننده است. این مسئله نشان می دهد که خطوط هوایی این مشکل را جدی نمی‌گیرند و از کارکنان خود در هنگام مواجهه با آزار و اذیت جنسی حمایت نمی‌کنند. امروز ما خواهان ایجاد تغییر در نحوه برخورد با آزار و اذیت جنسی در کابین‌های هواپیما هستیم.

پیش از این هم گزارشی شوکه‌کننده از میزان آزار و اذیت جنسی در میان خدمه پرواز خطوط هوایی آمریکا منتشر شده بود. در ماه مه سال جاری میلادی نتایج پژوهش «انجمن خدمه پرواز» نشان داد از میان ۳۵۰۰ مهماندار هواپیما از ۲۹ خطوط هوایی آمریکا، ۶۸ درصد آنها اعلام کردند که مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه