وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اجتماعی » گرمای بی سابقه ماه مارس در استرالیا

تاریخ انتشار : 1398/01/14 - 11:15

گرمای بی سابقه ماه مارس در استرالیا

صدای استرالیا - استرالیا یکی از گرم‌ترین ماه‌های مارس در دهه‌های اخیر را تجربه کرد.

گرمای بی سابقه ماه مارس در استرالیا

صدای استرالیا – استرالیا یکی از گرم‌ترین ماه‌های مارس در دهه‌های اخیر را تجربه کرد.

سازمان ملی هواشناسی این کشور اعلام کرد که گرمای ماه مارس سال جاری میلادی، در تاریخ ثبت شده دمای هوا در این کشور به یک رکورد جدید رسیده است.

بنا به اعلام این سازمان دمای هوا بطور میانگین در ماه مارس ۲٫۱۳ درجه سانتیگراد نسبت به سال‌های گذشته با افزایش روبرو شده است. ماه مارس سال جاری چهارمین ماه پیاپی است که عنوان گرم‌ترین ماه ثبت شده در تاریخ را به خود اختصاص می‌دهد. ژانویه امسال استرالیا گرم‌ترین ماه سال را تجربه کرد و کل کشور میانگین ۳۰ درجه سانتی گراد را داشت.

استرالیا همزمان با گرمای هوا با خشکسالی بی سابقه‌ای مواجه است. هر چند در هفته‌های اخیر بارش باران‌های سیل آسا کمک کرده است تا ضررهای ناشی از خشک سالی کاهش پیدا کند.

به گفته سازمان هواشناسی استرالیا گرمای شدید هوا بدلیل آلودگی هوا و تغییرات ساختاری در آب و هوای دو اقیانوس آرام و هند پدید آمده است.

مخالفان دولت استرالیا با ثبت گرمای بی سابقه هوا در این کشور انفعال دولت اسکات موریسون، نخست وزیر را مورد انتقاد شدید قرار داده‌اند. اسکات موریسون محافظه کار هم چون دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پدیده گرم شدن زمین و تغییرات اقلیمی را «غیرواقعی» می‌داند و می‌گوید سیاست‌هایی که علیه گرم شدن زمین وجود دارند مانع از رشد و گسترش صنایع استرالیا می‌شوند.

حزب کارگر، رقیب محافظه کاران که در آخرین نظرسنجی‌ها پیش افتاده است، اعلام کرده در صورت پیروزی در انتخابات آتی این کشور سیاست‌هایی علیه گرم شدن زمین و تغییرات اقلیمی به اجرا خواهد گذاشت.

منبع: یورونیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه