وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
» اجتماعی » کودک ۳ ساله به دلیل جا ماندن در ماشین پدرش جان باخت

تاریخ انتشار : 1401/11/15 - 5:12

کودک ۳ ساله به دلیل جا ماندن در ماشین پدرش جان باخت

صدای استرالیا- شاهدان عینی درباره حادثه غم‌انگیزی می‌گویند که موجب جان باختن کودکی خردسال به دلیل محبوس شدن در دمای بالای درون خودرو شد.


صدای استرالیا- شاهدان عینی درباره حادثه غم‌انگیزی می‌گویند که موجب جان باختن کودکی خردسال به دلیل محبوس شدن در دمای بالای درون خودرو شد.

این حادثه در پی آن رخ داد که پدری، فرزند سه ساله‌اش را حدود ۶ ساعت در ماشین رها کرد و موجب جان باختن این پسر سه ساله در صندلی عقب خودرو شد.

جسد این کودک به نام آریخ حسن حدود ساعت ۳ بعد از ظهر پنج‌شنبه در پشت تویوتا کرولای پدرش در جنوب غرب سیدنی پیدا شد؛ در حالی که دمای هوا به ۳۴ درجه سانتی‌گراد رسیده بود.

بنا بر گزارش‌ها، نواز حسن، پدر این کودک، صبح آن روز پسر بزرگ‌ترش را به مدرسه عمومی گلنفیلد برده بود و پیش از رساندن فرزند کوچک‌تربه مهد کودک، تصمیم گرفت که بنزین بزند.

اما به گفته شاهدان، نواز حسن به کل فراموش کرد که فرزند کوچک‌اش در صندلی عقب خودرو خوابیده و پس از بنزین زدن، مستقیم به خانه برگشت.

۶ ساعت بعد، وقتی نواز حسن برای بازگرداندن پسر بزرگ‌اش به مدرسه رفته، با جسد آریخ کوچولو در صندلی عقب مواجه شد.

مجمل حسین، شاهد عینی این اتفاق گفت که حسن و پسر ارشدن را در حال جیغ و داد و گریه دیده و سپس با آمبولانس تماس گرفته است.

به گفته مجمل حسین، نواز پسر را از ماشین بیرون آورده و به مشروب فروشی نزدیک آنها برده و بارها احیای قلبی انجام داده اما کار از کار گذشته بوده است.

زمانی که آمبولانس هم به محل حادثه رسید، نتوانست کاری برای کودک بکند و مرگ وی را اعلام کرد.

پدر این کودک در حالی که خون از دستش جاری بود و اشک می‌ریخت، در صحنه دیده شده است. گزارش‌های اولیه حاکی بود که خون‌ریزی به دلیل مجروح شدن دست نواز حسن است که برای نجات پسرش با مشت به شیشه ماشین کوبیده است. اما مجمل حسین گفت که او در ماشین را باز کرده است.

تحقیقات در مورد دلایل وقوع این حادثه ادامه دارد.

به گفته سخنگوی پلیس، پدر کودک جان‌باخته به ایستگاه پلیس کمبل‌تاون منتقل شده و مورد بازجویی قرار گرفته است. اما بدون هیچ‌گونه اتهامی آزاد شده است.

حامیان ایمنی کودکان می‌گویند که سالانه بیش از پنج هزار کودک از ماشین‌های داغ در استرالیا نجات می‌یابند که اکثر آنها نوزادان و کودکان نوپا هستند.

اطلاعات موجود در وب‌سایت Kidsafe حاکی است که رها کردن کودکان بدون مراقبت در ماشین حتی برای مدت کوتاه می‌تواند مرگبار باشد. کودکان در چنین شرایطی به سرعت مایعات بدن خود را از دست می‌دهند و دچار کم‌آبی و گرمازدگی می‌شوند.

در دسامبر ۲۰۱۵، مت موران، سرآشپز مشهور، رسانه‌ها را به یک نمایش آشپزی در ساحل بوندای سیدنی دعوت کرد و فقط با استفاده از گرمای درون یک ماشین پارک شده، یک تکه گوشت بره را طبخ کرد.

به گفته موران، این ماشین فقط یک ساعت و نیم در گرما پارک شده بود.

منبع: وب‌سایت نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه