وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » کوئینزلند پنج نژاد خطرناک سگ را ممنوع می‌کند

تاریخ انتشار : 1402/04/06 - 2:51

کوئینزلند پنج نژاد خطرناک سگ را ممنوع می‌کند

صدای استرالیا - در پی افزایش حملات هولناک سگ‌های خطرناک به افراد در کوئینزلند، این ایالت قصد دارد پنج نژاد سگ را در سراسر این ایالت ممنوع کند.


صدای استرالیا – در پی افزایش حملات هولناک سگ‌های خطرناک به مردم در کوئینزلند، این ایالت قصد دارد پنج نژاد سگ را در سراسر این ایالت ممنوع کند. همچنین قرار است به صاحبان این سگ‌ها هشدار داده شود که ممکن است مسوولیت کیفری اعمال حیواناتشان بر عهده آنها گذاشته شود.

دولت ایالت کوئینزلند با هدف مهار حملات سگ‌های خطرناک، قصد دارد تا پنج سال حبس را برای مالکان آنها در نظر بگیرد.

به گفته مارک فورنر وزیر کشاورزی کوئینزلند، بحث و گفت‌وگو و رایزنی‌ها درباره اعمال محدودیت بر سگ‌های خطرناک و تعیین مجازات برای صاحبان آنها در صورت حمله این سگ‌ها تا ۲۴ آگوست ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد که باید نگرش برخی از صاحبان سگ نسبت به مسوولیت‌های اجتماعی‌شان اصلاح شود و به همین دلیل است که بحث درباره امکان حبس صاحبان سگ در صورت تخلف سگ آنها در حال انجام است.

کوئینزلند تنها ایالتی در استرالیا است که هیچ معیاری برای رسیدگی به مجازات زندان برای افرادی که در نتیجه حمله غیرمسوولانه سگ آنها، افراد دیگر جان خود را از دست می‌دهند یا دچار جراحت جدی می‌شوند، ندارد.

وزیر کشاورزی کوئینزلند گفت: یک میلیون سگ در کوئینزلند و استرالیا وجود دارد و سالانه حدود ۱۰۰ هزار حمله سگ به انسان‌ها رخ می‌دهد که سه درصد از این حملات منجر به بستری در بیمارستان می‌شود. متاسفانه در بسیاری از این حملات، کودکان قربانی حمله هستند.

در ایالت نیو ساوت ولز، حداکثر مجازات پنج سال حبس برای صاحبان سگی که حیوانشان باعث آسیب شدید بدنی یا مرگ می‌شود، در نظر گرفته می‌شود.

پنج نژاد خطرناک سگ که پیشنهاد شده در کوئینزلند در فهرست ممنوعیت قرار بگیرند، به شرح زیرند:

– دوگو آرژانتینی
– فیلا برازیلیرو
– توسا ژاپنی
– پیت بول تریر آمریکایی یا پیت بول تریر
– پرو د پرزا کاناریو یا پرزا کاناریو

منبع: perthnow


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه