وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » کمک ۴۷ هزار دلاری یک دختر ۶ ساله برای‌ آتش‌سوزی‌های استرالیا

تاریخ انتشار : 1398/10/28 - 11:36

کمک ۴۷ هزار دلاری یک دختر ۶ ساله برای‌ آتش‌سوزی‌های استرالیا

صدای استرالیا - یک کودک شش ساله با ساختن و فروش مجسمه‌های گِلی کوالا، حیوان بومی استرالیا که به علت آتش‌سوزی‌های گسترده در معرض خطر انقراض قرار گرفته است، مبلغ ۴۷ هزار دلار جمع‌آوری کرده است.


صدای استرالیا – یک کودک شش ساله با ساختن و فروش مجسمه‌های گِلی کوالا، حیوان بومی استرالیا که به علت آتش‌سوزی‌های گسترده در معرض خطر انقراض قرار گرفته است، مبلغ ۴۷ هزار دلار جمع‌آوری کرده است.

دو هفته پیش، اوئِن کوُلی، اهل ایالت ماساچوست آمریکا، شنید که در آتش‌سوزی‌های استرالیا یک میلیارد حیوان، از جمله کوالا، کشته شده‌اند.

مادر اوئن، کِیتلین کولی، به شبکه خبری سی ان ان  گفت که اوئن می‌خواسته کمک کند، و خانواده او فکر کرده‌اند مجسمه‌های گلی کوالا را می‌توانند در مقابل اعانه مردم به فروش برسانند.

کیتلین گفت: «فکر کردیم مجسمه‌های گلی کوالا بسازیم و آن‌ها را در مقابل اعانه دوستان و بستگانمان به فروش برسانیم.»

اوئن در پاسخ به این  سوال که هدفش از ساختن این مجسمه‌های گلی چه بوده است، گفت:«کمک به حیواناتی که در آتش‌سوزی جنگل‌های استرالیا صدمه دیده‌اند.»

همچنان که اوئن مشغول ساختن این مجسمه‌ها بود، مادر و پدرش که استرالیایی هستند، تارنمایی از طریق «گوُ فاند می» به راه انداختند که از طریق آن اعانات مردم به گروه امداد وحش در ایالت ویلز جنوبی استرالیا منتقل می‌شود.

به گفته این کودک شش ساله، طرحشان ساده بود. او به شبکه ۲۵ خبر بوستون گفت: «مردم این‌ها (مجسمه‌ها) را می‌خرند، ما پول را از آن ها می‌گیریم و به استرالیا می‌دهیم.»

کسانی که مبلغ ۵۰ دلار به این کارزار کمک  می‌کنند، یک کوالا دریافت می‌کنند که اوئن ظرف سه یا چهار دقیقه با گِل نقره‌ای، سفید و سیاه درست می‌کند. سپس این مجسمه‌ها به مدت ۱۷ دقیقه در فر پخته می‌شوند.

والدین اوئن می‌گویند که او تاکنون حدود ۵۵ مجسمه کوالا ساخته است؛ هرچند، مبلغی که جمع‌آوری کرده است، به مراتب بیشتر از بهای این مجسمه‌ها بوده است.

تا روز سه شنبه، خانواده کوُلی مبلع ۵ هزار دلار جمع‌آوری کردند، سپس ۲۰ هزار دلار، و اکنون آن مبلغ به ۴۷.۸۵۹ هزار دلار رسیده است.

اوئن می‌گوید که هدفش جمع آوری سه میلیون دلار اعانه است.

مادر اوئن می‌گوید، هرچند او می‌خواهد مردم بیشتر در مورد استرالیا و حیوانات بومی‌اش بدانند، اما شخص او امیدوار است این پروژه الهام‌بخش سایر کودکان باشد.

«همه می‌توانند موثر باشند، و اگر به هم دست همکاری بدهیم، می‌توانیم تاثیر بیشتری داشته باشیم. سخت مشتاقم کودکان دیگر هم این ایده را در محله‌های خود پیاده کنند و مجسمه‌های کوچک کوالا را بفروشند و برای این آرمان مهم اعانه جمع کنند.»

منبع: ایندیپندنت فارسی


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه