وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024
» اخبار » کمک هزینه ۷۵۰ دلاری دوران ایزوله همه‌گیری مجددا برقرار می‌شود

تاریخ انتشار : 1401/04/25 - 11:21

کمک هزینه ۷۵۰ دلاری دوران ایزوله همه‌گیری مجددا برقرار می‌شود

صدای استرالیا– آنتونی آلبانیزی، نخست‌وزیر استرالیا قرار است دستور برقراری مجدد کمک هزینه ۷۵۰ دلاری قرنطینه همه‌گیری را صادر کند. […]

کمک هزینه 750 دلاری دوران ایزوله همه‌گیری مجددا برقرار می‌شود

صدای استرالیا– آنتونی آلبانیزی، نخست‌وزیر استرالیا قرار است دستور برقراری مجدد کمک هزینه ۷۵۰ دلاری قرنطینه همه‌گیری را صادر کند.

روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد گزارش کرد که آلبانیزی تصمیم پیشین دولت مبنی بر لغو پرداخت کمک هزینه دوران ایزوله را ملغی خواهد کرد.

اعلام شده بود که در جلسه امروز کابینه ملی موضوع رشد تعداد موارد ابتلا به کووید-۱۹ به بحث و بررسی گذاشته شود و بنا به نوشته این روزنامه، آلبانیزی قصد داشت در این جلسه، اجرای مجدد این کمک هزینه برای مدت محدود را مورد تاکید قرار دهد.

نخست وزیر گفت که عصر روز جمعه از سوی پل کلی، افسر ارشد پزشکی، آخرین اطلاعات مربوط به موج جدید شیوع بیماری ناشی از زیرسویه‌های BA4 و BA5 اومیکرون را دریافت کرده است.

آلبانیزی گفت: او (پل کلی) در جلسه کابینه ملی گزارش خود را مطرح می‌کند و ما پیشنهادهایی را به منظور اطمینان از سلامت افراد آسیب‌پذیر در هفته‌های آینده، بررسی خواهیم کرد.

این اظهارنظر در حالی انجام شده که دومینیک پروتی، نخست‌وزیر نیوساوت‌ولز، خواستار تجدید حمایت‌ها از افرادی شده که در دوران ایزوله کووید-۱۹، درآمد خود را از دست داده‌اند.

پیش‌تر، آلبانیزی نیز گفته بود که او از یک برنامه زمانی فدرال برای پایان بخشیدن به کمک هزینه مرخصی همه‌گیری حمایت می‌کند؛ هرچند که او اذعان داشت این موضوع بر زندگی کارگران تاثیر می‌گذارد.

وی تاکید کرد که این تصمیم را از دولت قبلی به ارث برده، ولی پروتی، روز جمعه به طور ضمنی این تصمیم را مورد انتقاد قرار داد.

نخست وزیر نیوساوت‌ولز ضمن تاکید بر اینکه این تصمیم باید با توجه به مسایل مالی، بهداشتی و بشردوستانه و با همکاری دولت‌ها گرفته شود گفت: فکر می‌کنم اینکه دولت دستورات بهداشت عمومی را به مردم تحمیل کند، آزادی و امکان آنها را برای کار محدود کند و در عین حال از حمایت مالی نیز خودداری کند، عادلانه نیست.

 

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه