وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اخبار » کسب‌وکارهای کوچک خواستار حذف هزینه تراکنش‌ها شدند

تاریخ انتشار : 1402/01/18 - 9:14

کسب‌وکارهای کوچک خواستار حذف هزینه تراکنش‌ها شدند

صدای استرالیا- رشد استفاده از روش پرداخت بدون تماس در دوران همه‌گیری کرونا، پرداخت پول را تسهیل کرد؛ اما کسب‌وکارهای کوچک می‌گویند که این مساله به آنها آسیب زده است.


صدای استرالیا– رشد استفاده از روش پرداخت بدون تماس در دوران همه‌گیری کرونا، پرداخت پول را تسهیل کرد؛ اما کسب‌وکارهای کوچک می‌گویند که این مساله به آنها آسیب زده است.

هزینه‌های پردازش تراکنش با دستگاه‌های POS به محل بحث تبدیل شده و کسب‌وکارهای کوچک خواستار کمک بیشتر دولت هستند.

زمانی که مشتریان با استفاده از پایانه‌های فروشگاهی، از جمله با استفاده از روش پرداخت بدون تماس یا Tap-and-go هزینه خرید خود را پرداخت می‌کنند، کارمزد پردازش تراکنش‌های POS به کسب‌وکارها تحمیل می‌شود که بسته به بانک مربوطه، متفاوت است.

صاحبان کسب‌وکارهای کوچک می‌گویند که در حال حاضر دو راه پیش رو دارند: یا کارمزد پردازش تراکنش‌های POS را بپذیرند یا با دریافت مبلغ بیشتر از مشتریان، خشم آنها را به جان بخرند.

مانی نوتاراس که مالک یک رستوران است، گفت: می‌دانم که برخی از کسب‌وکارها یا شروع به دریافت هزینه از مشتریان کرده‌اند یا در حال بررسی این کار هستند.

وی افزود: هزینه‌ها در حال افزایش است و تورم دارد بالا می‌رود. به این ترتیب در آخر هر ماه من ۲ هزار دلار ضرر می‌کنم.

اما مشتریان می‌گویند که نمی‌خواهند این هزینه را متقبل شوند و برخی از مشتریان می‌گویند که دیگر از کسب‌وکارهایی که هزینه اضافی می‌گیرند، خرید نمی‌کنند. برخی نیز شکایت می‌کنند که: پول ما دست بانک است و زمانی که می‌خواهیم از آن استفاده کنیم، باید هزینه بپردازیم.

در همین حال بسیاری از مصرف‌کنندگان با استفاده از روش eftpos  پیش پرداخت (دبیت) به جای اعتبار، توانسته‌اند از این هزینه اضافی خلاص شوند.

اکثر کارت‌های پیش‌پرداخت شبکه با داشتن لوگوی Visa یا MasterCard در جلو و لوگوی eftpos در پشت قابل شناسایی هستند و هنگامی که مشتریان این کارت‌ها را یک پایانه پرداخت می‌کشند یا وارد می‌کنند، می‌توانند شبکه ارزان‌تر eftpos  را انتخاب کنند.

اما هنگامی که مشتری به صورت بدون تماس و با استفاده از شبکه‌های بی‌سیم کوتاه‌برد مانند NFC از کارت خود استفاده کند، سیستم به طور خودکار پرداخت را از طریق شبکه‌های بین المللی گران‌تر انجام می‌دهد.

این مشکلی است که بانک مرکزی استرالیا سعی دارد آن را بر طرف کند. این بانک از ابتکاری به نام «مسیریابی با کمترین هزینه» (Least Cost Routing) استفاده می‌کند که در آن، خریداران همواره می‌توانند کم‌هزینه‌ترین گزینه پرداخت را انتخاب کنند.

اما در دسترس قرار دادن روش مسیریابی با کمترین هزینه بسته به خواست بانک‌هاست.

الیس کانلی، رییس واحد پرداخت‌های بانک مرکزی هفته گذشته با بیان اینکه گسترش این شیوه به طرز ناامیدکننده‌ای کند است، اعلام کرد که بانک ملی استرالیا در این زمینه از همه بانک‌ها تاکنون کندتر عمل کرده است.

متیو ادیسون، رییس شورای کسب‌وکارهای کوچک نیز گفت: بانک‌ها باید از این کار حمایت و به کسب‌وکارها در سازگاری با آن کمک کنند. اگر بتوانیم هزینه تجارت را پایین نگه‌ داریم، لازم نخواهد بود که کسب‌وکارها قیمت‌های‌شان را بالا ببرند.

جامعه کسب‌وکارهای کوچک از دولت فدرال می‌خواهد که بکارگیری روش مسیریابی با کمترین هزینه را برای تمامی بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت الزامی کند.

در همین حال بخش بانکی نیز استدلال می‌کند که کارمزد تراکنش‌ها در دهه گذشته کاهش یافته و روش مسیریابی با کمترین هزینه برای همه ایده‌آل نیست.

هرچند که بانک کامن‌ولث اعلام کرده که متعهد به پیاده‌سازی این روش در تمامی پایانه‌هاست. وست‌پک فعال کردن این سیستم را یک اولویت اعلام کرده و بانک ملی استرالیا نیز گفته که استفاده از این روش را پیگیری می‌کند.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه