وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » کریسمس امسال به فرزندان‌تان گوشی موبایل هدیه می‌دهید؟ مراقب آزارگران آنلاین باشید

تاریخ انتشار : 1400/10/02 - 7:41

کریسمس امسال به فرزندان‌تان گوشی موبایل هدیه می‌دهید؟ مراقب آزارگران آنلاین باشید

صدای استرالیا- بسیاری از کودکان، نخستین گوشی تلفن همراه‌شان را به عنوان هدیه کریسمس دریافت می‌کنند؛ اما متخصصان امنیت هشدار می‌دهند که این هدایا می‌تواند موجب مشکلاتی هم بشود.

تلفن هوشمند و تبلت معضل والدین

صدای استرالیا- بسیاری از کودکان، نخستین گوشی تلفن همراه‌شان را به عنوان هدیه کریسمس دریافت می‌کنند؛ اما متخصصان امنیت هشدار می‌دهند که این هدایا می‌تواند موجب مشکلاتی هم بشود.

یک هیات تحقیق پارلمان فدرال بیان می‌دارد که شبکه‌های اجتماعی، حریم خصوصی و سودشان را به بهای امنیت کودکان در اولویت قرار می‌دهند.

فعالان حقوق کودکان از پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی می‌خواهند که برای محافظت از کودکان تعهد بیشتری از خود نشان بدهند.

سونیا رایان، فعال امنیت کودکان هشدار می‌دهد که هر پلتفرمی که از سوی کودکان استفاده می‌شود، فرصتی برای مهاجمان به حساب می‌آید.

دختر خود او، کارلی، در سال ۲۰۰۷ به دست یک کودک آزار سریالی به نام گری فرانسیس نیومن به قتل رسید. نیومن از طریق فضای آنلاین با این دختر ۱۵ ساله دوست شده بود.

رایان در پاسخ به تحقیقات پارلمانی بیان داشت: پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی، به دلیل نگرانی‌های مرتبط با حریم خصوصی، علاقه‌ای به همکاری با نهادهای مجری قانون نشان نمی‌دهند.

وی روز سه‌شنبه گفت: وقتی پای امنیت کودکان در میان باشد، باید هر اقدام لازمی را به انجام رساند.

بنیاد آلانا و مدلین، که در پی قتل عام پورت آرتور شکل گرفته، اعلام کرد که تقویت حریم خصوصی، امنیت، احترام و آزادی بیان کودکان، اقداماتی که باید به منظور جلوگیری از آسیب دیدن آنها در فضای مجازی صورت بگیرد.

سارا دیویس، مدیر ارشد اجرایی این بنیاد خواستار آن شد که شبکه‌های اجتماعی، اصول «امنیت در طراحی» را به اجرا بگذارند.

وی گفت: منطقی نیست که از کودکان و نوجوانان بخواهیم که خودشان مراقب امنیت‌شان در فضای آنلاین باشند.

پدر دنیل مورکامب، دانش آموز به قتل رسیده نیز از ایالات و قلمروهای استرالیا خواست که تعریف یکپارچه‌ای از آزار جنسی کودکان ارایه دهند.

بروس مورکامب، پدر دنیل گفت: استانداردهای مشخص به فعالان کمک می‌کند که به آگاه‌سازی و آموزش کودکان و والدین‌شان درباره خطرات فضای آنلاین بپردازند.

هیات تحقیق پارلمان قرار است که در ماه فوریه، نتیجه بررسی‌ها را به پارلمان گزارش بکند.

اگر شما یا یکی از آشنایان‌تان درباره روابط آنلاین دارای نگرانی است، می‌توانید با خط ویژه کودکان در این آدرس (https://kidshelpline.com.au/esafety) یا با شماره تلفن ۱۸۰۰ ۵۵ ۱۸۰۰ تماس بگیرید.

در موارد اضطراری نیز با شماره ۰۰۰ تماس بگیرید.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه