وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » کرونا در استرالیا: طرح ردیابی الکترونیکی کوید-۱۹ در استرالیای جنوبی

تاریخ انتشار : 1399/01/19 - 14:59

کرونا در استرالیا: طرح ردیابی الکترونیکی کوید-۱۹ در استرالیای جنوبی

صدای استرالیا - آن دسته از اهالی استرالیای جنوبی که از دستورات و مقررات مربوط به خانه نشینی اجباری و قرنطینه طی همه‌گیری ویروس کرونا سرپیچی کنند، به زودی و در قالب طرح جدید حزب کارگر، مجبور به پوشیدن تجهیزات ردیاب الکترونیک خواهند شد.


صدای استرالیا – آن دسته از اهالی استرالیای جنوبی که از دستورات و مقررات مربوط به خانه نشینی اجباری و قرنطینه طی همه‌گیری ویروس کرونا سرپیچی کنند، به زودی و در قالب طرح جدید حزب کارگر، مجبور به پوشیدن تجهیزات ردیاب الکترونیک خواهند شد.

حزب کارگر این هفته طرحی فوری را ارائه خواهد کرد که براساس آن به نیروهای پلیس اجازه به‌کارگیری این تجهیزات داده می‌شود و هرفردی که به این قانون بی‌توجهی کند با جریمه‌ای هزار دلاری مواجه خواهد شد.

همچنین جریمه حداکثر‌ ۱۲۰۰۰ دلاری یا حداکثر ۱۲ ماه زندان در انتظار هر فردی خواهد بود که اقدام به دستکاری این تجهیزات کند.

استرالیای غربی نیز قوانین مشابهی را ارائه کرده‌است.

کیام ماهر دادستان کل دولت سایه استرالیا روز یکشنبه گفت: تبعیت افرادی که از سفرهای داخلی یا خارجی بازگشته‌ و یا با موارد مبتلا در تماس نزدیک بوده‌اند از مقررات قرنطینه یا خانه‌نشینی، از اهمیتی حیاتی برخوردار است. بیشتر افراد عملکرد درستی دارند اما برای آنهایی که خلاف مقررات عمل می‌کنند، اجبار به پوشیدن تجهیزات الکترونیک اقدامی معقول در راستای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری است.

لی اودنوالدر سخنگوی نیروی پلیس حزب اپوزوسیون نیز می‌گوید تخطی از مقررات قرنطینه و خانه‌نشینی می‌تواند مرگبار باشد. به گفته او باید به نیروهای پلیس تمامی اختیارات لازم برای اطمینان از تبعیت مردم از مقررات، داده شود.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه