وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
» اخبار » کاهش ۳۰ درصدی تماس‌های مرتبط با خشونت‌های خانگی در استرالیا

تاریخ انتشار : 1399/01/16 - 18:11

کاهش ۳۰ درصدی تماس‌های مرتبط با خشونت‌های خانگی در استرالیا

صدای استرالیا– کارشناسان از کاهش ۳۰ درصدی تماس با مراکز ویژه خشونت‌های خانگی در استرالیا خبر داده‌اند. در حالیکه انتظار […]

خشونت خانگی

صدای استرالیا– کارشناسان از کاهش ۳۰ درصدی تماس با مراکز ویژه خشونت‌های خانگی در استرالیا خبر داده‌اند.

در حالیکه انتظار می‌رفت با اجرای دستورالعمل‌های فاصله گذاری اجتماعی و در خانه ماندن افراد سطح درگیری‌ها در خانواده‌ها افزایش بیابد اما کارشناسان از کاهش تماس‌ها برای امدادرسانی در این رابطه سخن می‌گویند.

کارشناسان معتقد هستند که دلیل این کاهش آن است که قربانیان خشونت‌های خانگی به دلیل آنکه با شخص مهاجم و آزار دهنده در یک مکان هستند تماس برای دریافت کمک را امری مشکل می‌دانند.

این وضعیت در حالی است که پلیس برای موج جدیدی از خشونت‌هایی که برای اولین بار رخ می‌دهند و بسیاری از –قربانیان- آنها را کودکان تشکیل می‌دهند آماده می‌شود.  به اعتقاد کارشناسان این امر (خشونت‌ها) احتمالا یکی از نتایج تراژیک اقدامات فاصله‌گذاری اجتماعی در استرالیا است.

ریتا باترا، مدیر اجرایی مرکز بحران‌های خشونت‌های خانگی گام‌های امن ( Safe Steps) می‌گوید: شواهد نشان می‌دهد در زمان وقوع بلایا همچون بحران آتش‌سوزی، سطح خشونت‌های خانوادگی افزایش می‌یابد.

اداره خانم باترا پیش‌بینی کرده که به دلیل محدودیت‌های اخیر با افزایش بی‌سابقه درگیری‌ها در خانواده‌ها مواجه باشیم.

با این وجود اما خانم باترا نگران این موضوع است که بسیاری از این خشونت‌ها کشف نشده باقی بمانند.

دین مک وایرتر، دستیار کمیسر پلیس ویکتوریا که ریاست نیروهای واکنش خشونت‌های خانگی را بر عهده دارد در این رابطه می‌گوید: با توجه به آنکه مردم در خانه‌ها هستند اینکه تعداد زیادی از کودکان آسیب ببینند امری اجتناب ناپذیر خواهد بود.

به گفته وی، این تاسف بار و غم انگیز است که بطور بالقوه کودکان بیشتری در معرض خشونت‌های خانوادگی قرار می‌گیرند.

شما می‌توانید برای دریافت کمک‌های مرکز گام‌های امن (Safe Steps) با شماره ۱۸۰۰۰۱۵۱۸۸ و برای ارتباط با خط ملی کمک در امور خشونت‌های خانوادگی با شماره ۱۸۰۰ و در شرایط اضطراری با شماره ۰۰۰ تماس بگیرید.

منبع: The Age


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه