وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اخبار » کاهش قیمت بنزین در آستانه کریسمس

تاریخ انتشار : 1401/09/18 - 8:54

کاهش قیمت بنزین در آستانه کریسمس

صدای استرالیا - قیمت بنزین چند هفته قبل از کریسمس در سراسر استرالیا کاهش می‌یابد اما ممکن است در طول دوره این جشن پایین نماند.


صدای استرالیا – قیمت بنزین چند هفته قبل از کریسمس در سراسر استرالیا کاهش می‌یابد اما ممکن است در طول دوره این جشن پایین نماند.

پیتر خوری، سخنگوی انجمن رانندگان و جاده‌های استرالیا (NRMA) به شبکه خبری ۹ استرالیا گفت که قیمت‌های بنزین به سطوحی کاهش یافته که در ماه‌های گذشته دیده نشده بود.

وی گفت: قیمت‌های نفت چند هفته پیش در حال افزایش بود اما در ۲۴ ساعت گذشته به سطحی بازگشت که از زمان تصمیم وحشتناک روسیه برای حمله به اوکراین تاکنون، شاهد آن نبودیم.

قیمت بنچمارک بین‌المللی برای نفت (Mogas)، در حال حاضر بشکه‌ای ۸۶ دلار معامله می‌شود. در مقایسه، در طول رکوردشکنی قیمت‌ها در ماه ژوئن که قیمت بنزین بدون سرب تا لیتری ۲.۲۰ دلار هم رسید، Mogas بشکه‌ای ۱۶۰ دلار آمریکا معامله می‌شد. این یعنی قیمت‌های نفت هم‌اکنون تقریبا نصف قیمت‌های ماه ژوئن است.

سخنگوی انجمن رانندگان و جاده‌های استرالیا گفت که هم‌اکنون بهترین زمان برای پُر کردن باک‌ها در سیدنی است چون قیمت خرده‌فروشی حدود ۱.۶۹ دلار است و این قیمت در آدلاید برای بنزین بدون سرب ۱.۶۶ دلار است.

خبر خوب برای ملبورن این است که قیمت بنزین بدون سرب ۱.۷۱ دلار است و در بریزبن هم این قیمت ۱.۷۰ دلار است. در سایر پایتخت‌های ایالت‌ها هم قیمت در هوبارت ۱.۸۹ دلار، در داروین ۱.۸۳ دلار و در کنبرا ۱.۸۴ دلار است.

به گفته خوری در پایتخت‌هایی که قیمت ۱.۷۰ دلار است هنوز مقداری جا برای کاهش قیمت وجود دارد.

با این حال قیمت‌های بنزین ممکن است برای مدت طولانی‌ در این سطوح پایین باقی نماند. خوری گفت: در ۱۰ روز گذشته شاهد بودیم که قیمت‌های نفت در مسیر درستی قرار گرفته است اما ما قبلا هم فریب خورده‌ایم. ما حتی مطمئن نیستیم که از الان تا کریسمس را درست پیش‌بینی کرده باشیم.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه