وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اجتماعی » چطور وقت ماسک زدن مانع بخار گرفتگی شیشه عینک شویم؟

تاریخ انتشار : 1399/05/14 - 5:54

چطور وقت ماسک زدن مانع بخار گرفتگی شیشه عینک شویم؟

صدای استرالیا- اگر همزمانی استفاده از عینک طبی و ماسک برای شما هم به مشکلی آژاردهنده تبدیل شده است، شاید این توصیه جراحان انگلیسی به کارتان بیاید.

چطور وقت ماسک زدن مانع بخار گرفتگی شیشه عینک شویم؟

صدای استرالیا– این واقعا مشکل آزاردهنده‌ای است: به محض اینکه ماسک پارچه‌ای را به صورت می‌زنید و قدم از خانه بیرون می‌گذارید، شیشه‌های عینکتان را بخار می‌گیرد.

اما راهکاری ساده وجود دارد که مشکل را حل می‌کند. تنها به چند دقیقه زمانT آب و صابون نیاز دارید. این توصیه به خواسته دو پزشک در سالنامه پزشکی رویال کالج انگلستان ویژه جراحان منتشر شده‌ است و اگر این تکنیک بخار‌زدایی بتواند در اتاق اورژانس تاثیرگذار باشد، قطعا می‌تواند در سوپرمارکت هم به دادتان برسد.
عینک‌هایتان به این دلیل بخار می‌گیرند که ماسک بازدم را به جای رو به رو، به زیر شیشه‌ها منتقل می‌کند که برای جلوگیری از انتقال بیماری نکته‌ای مثبت است، اما برای افرادی که ضعف بینایی دارند آزار دهنده است.
آب و صابون مانند یک پوشش عمل کرده و کشش سطحی روی شیشه‌های عینک را کاهش می‌دهند. این ترکیب جادویی باعث می‌شود مولکول‌های آب موجود در بازدم به صورت برابر در کل سطح شیشه پخش شوند و به صورت توده‌ای از بخار میدان دید را مسدود نکنند.

قدم اول:

همیشه اول دستتان را با آب و صابون بشوئید. فراموش نکنید که پیش از آبکشی باید ۲۰ ثانیه دستها را با صابون بشوئید، بعنی به اندازه دو دور خواندن آهنگ تولدت مبارک.

قدم دوم:

شیشه‌های عینک خود را مرطوب کنید و کمی صابون روی آنها بمالید. هیچ محدودیت زمانی وجود ندارد، پس هراندازه که دوست دارید شیشه‌ها را با صابون بشوئید.

قدم سوم:

عینک را زیر آب گرم آبکشی کنید. نگذارید هیچ کف صابونی روی شیشه ها بماند، چون اگر بخار دیدتان را مسدود نکند، کف صابون قطعا خواهد کرد. مهمتر اینکه شستن کف صابون از داخل چشم‌ها اصلا کار جذابی نیست.
قدم چهارم- به آرامی شیشه ها را با دستمالی نرم و تمیز که روی شیشه‌ها خش نمی‌اندازد خشک کنید؛ و ازشیشه شفاف عینکتان لذت ببرید.

منبع: ۷news


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اسلایدر
ارسال دیدگاه