وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024
» اخبار » چرا بازگشت مالیاتی استرالیایی‌ها امسال اینقدر پایین آمده است

تاریخ انتشار : 1402/04/22 - 9:20

چرا بازگشت مالیاتی استرالیایی‌ها امسال اینقدر پایین آمده است

صدای استرالیا- هزینه‌های بالای زندگی موجب شده که بسیاری از مردم استرالیا چشم امید به بازگشت مالیات خود داشتند، حالا با دریافت مبالغ ناچیز، ناامید شده‌اند.


دفتر خدمات حسابداری و مالیاتی ایتکس پلاس– هزینه‌های بالای زندگی موجب شده که بسیاری از مردم استرالیا چشم امید به بازگشت مالیات خود داشتند، حالا با دریافت مبالغ ناچیز، ناامید شده‌اند.

در روزهای ابتدایی سال مالی جاری، رسانه‌های اجتماعی پر شده از داستان‌هایی که مردم درباره بازگشت اندک مالیات خود روایت می‌کنند.

بسیاری افراد گفته‌اند که در سال‌های گذشته بازگشت مالیاتی آنها چندهزار دلاری بوده اما اکنون به چند ده یا چند صد دلار رسیده است.

برای مثال یکی از کاربران در شبکه اجتماعی ردیت نوشته که در سال مالی گذشته ۶۲ هزار دلار درآمد داشته و تنها ۸۶ دلار از اداره مالیات دریافت کرده است.

افراد دیگری هم نوشته‌اند که با وجود پرداخت چند هزار دلار، باز هم به اداره مالیات بدهکار شده‌اند.

دلایل این کاهش متعدد است که اصلی‌ترین آنها را می‌توان پایان اجرای طرح جبران مالیاتی افراد با درآمد کم و متوسط (LMITO) دانست.

طبق این طرح که در سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ اجرا شد، به استرالیایی‌هایی که تا ۱۲۶ هزار دلار درآمد داشتند، تا ۱۵۰۰ دلار جبران مالیاتی تعلق می‌گرفت؛ اما در سال مالی ۲۳-۲۰۲۲ این طرح دیگر اجرا نمی‌شود.

به گفته الینور کاساپیدیس، رییس بخش سیاست‌ها و حمایت CPA استرالیا، در طول دوران کووید، به دلیل مشکلات مالی و نیاز مردم به حمایت، دولت طرح جبران مالیاتی مرحله یک و مرحله دو را اجرا کرد و به این ترتیب مردم جبران مضاعف مالیات داشتند. اما اکنون این کمک‌ها حذف شده است.

اما چرا افراد به اداره مالیات بدهکار می‌شوند؟

آنجل ژونگ، دانشیار امور مالی دانشگاه RMIT گفت: این مساله عمدتا به این دلیل است که این افراد به طور ناآگاهانه در طول سال مالی، به بازه (براکت) درآمدی بالاتری وارد می‌شوند.

وی توضیح داد: در زمان تنظیم اظهارنامه، مجموع درآمد کل سال افراد مدنظر قرار می‌گیرد، بنابراین اگر این درآمدها شما را در بازه مالیاتی بالاتری قرار دهد، به اداره مالیات بدهکار خواهید شد.

از جمله سایر دلایل می‌توان به این اشاره کرد که شخص منابع درآمد دیگری دارد، مثلا در سرویس‌های تاکسی اینترنتی کار می‌کند یا به خرید و فروش سودآور ارز دیجیتال می‌پردازد.

همچنین ممکن است از افرادی که در طول سال مشمول دریافت افزایش حقوق می‌شوند، خواسته شود که مبلغ بیشتری برای HECS خود بپردازند.

اداره امور مالیات نیز پیش‌بینی کرده بود که میزان بازگشت مالیاتی افراد امسال کاهش یابد یا حتی بدهکار شوند و در ماه ژوئن توصیه‌هایی به این منظور ارایه کرد.

تیم لوه، دستیار رییس اداره مالیات گفته بود: اگر امسال با بدهی غیرمنتظره‌ای مواجه شدید یا اینکه در پرداخت مشکل داشتید، می‌توانید برنامه پرداخت اقساط مالیات خود را در وب‌سایت اداره مالیات تنظیم کنید. اگر هم در این زمینه به کمک بیشتری نیاز دارید، با ما تماس بگیرید یا با مشاور مالیاتی‌تان صحبت کنید تا بتوانیم راه‌حلی برای این مشکل پیدا کنیم.

همچنین کارشناسان می‌گویند که در اظهارنامه مالیاتی خود کسر هر چیزی که ممکن است را در نظر بگیرید.

به گفته ژونگ وب سایت اداره مالیات راهنمای کسر مالیات را برای بیش از ۴۰ شغل ارائه می‌دهد.

وی افزود: این اداره لیستی از مواردی را که می‌توانید و آنچه را که نمی‌توانید ادعا کنید، مرتبط با هر شغل فهرست کرده است.

کاساپیدیس نیز گفت: افرادی که از خانه کار می‌کنند احتمالاً مشمول کسر هزینه خواهند شد و اگر برای کسب درآمد متحمل هزینه‌هایی می‌شوید، می‌توانید آن را مطالبه کنید.

وی افزود: اگر برای کار از خانه مثلاً رایانه یا صندلی اداری استفاده می‌کنید، می‌توانید مبلغ آن‌ها را به عنوان استهلاک مطالبه کنید. مهم این است که بدانید چه مواردی به کار شما مربوط می‌شود. حتی ممکن است اگر از عینک آفتابی برای کار استفاده می‌کنید، بتوانید مبلغ آن را ادعا کنید.


برچسب ها : , , , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه