وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اخبار » پیشنهاد پنی وونگ: استرالیا کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد

تاریخ انتشار : 1403/01/22 - 15:06

پیشنهاد پنی وونگ: استرالیا کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد

صدای استرالیا– پیشنهاد پنی وونگ، وزیر امور خارجه، مبنی بر ضرورت به رسمیت شناختن کشور فلسطین، حاکی از تغییری عمده […]

پیشنهاد پنی وونگ: استرالیا کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد

صدای استرالیا– پیشنهاد پنی وونگ، وزیر امور خارجه، مبنی بر ضرورت به رسمیت شناختن کشور فلسطین، حاکی از تغییری عمده در سیاست خارجی استرالیاست.

وونگ در سخنرانی شبانه در دانشگاه ملی استرالیا در کانبرا گفت: تنها راه حل دو کشوری می‌تواند آینده‌ای امن و مرفه را برای اسرائیلی‌ها و فلسطینیان تضمین کند.

استرالیا مدت‌هاست که از راه حل دو کشوری حمایت می‌کند، اما هنوز به طور رسمی کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته است.

وونگ گفت: به رسمیت شناختن یک کشور فلسطینی در کنار یک اسرائیل امن، نه تنها به مردم فلسطین فرصتی برای تحقق آرزوهایشان ارائه می‌دهد، بلکه نیروهای صلح طلب را تقویت و افراط گرایی را تضعیف می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه چنین راهکاری، حماس، ایران و دیگر گروه‌های نیابتی ایران در منطقه را تضعیف خواهد کرد، افزود: به همین دلیل است که ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که به میز مذاکره بازگردند از همه تلاش‌ها برای پیشبرد یک روند سیاسی، از جمله گفت‌وگو بین رهبران منطقه حمایت می‌کنیم.

به نظر می‌رسد پیشنهاد وزیر امور خارجه استرالیا واکنش شدیدی از سوی متحدان منتقد اسرائیل مانند ایالات متحده به دنبال داشته باشد.

لابی صهیونیستی در استرالیا از این سخنرانی انتقاد کرده و گفته است که صحبت درباره به رسمیت شناختن فلسطین، پاداشی برای حماس بابت حملات ۷ اکتبر تلقی می‌شود.

وونگ همچنین تاکید کرد که حماس باید از رهبری کشور فلسطینی کنار گذاشته شود و تشکیلات خودگردان فلسطین که اصلاح شده باشد، این نقش را بر عهده بگیرد.

وزیر امور خارجه همچنین از دولت اسرائیل خواست که از حمله زمینی برنامه‌ریزی شده به شهر رفح در جنوب غزه که آخرین پناهگاه آوارگان فلسطینی در این سرزمین است، صرف نظر کند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه