وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » پیشنهاد طرح اعطای امکان سفر خارجی در ازای دریافت هر دو دوز واکسن؛ شاید مرزها به زودی باز شود

تاریخ انتشار : 1400/02/28 - 5:33

پیشنهاد طرح اعطای امکان سفر خارجی در ازای دریافت هر دو دوز واکسن؛ شاید مرزها به زودی باز شود

صدای استرالیا- برای استرالیایی‌هایی که بی‌صبرانه منتظر باز شدن مرزها و انجام سفرهای خارجی هستند، حالا روزنه امیدی پدیدار شده […]

پیشنهاد طرح اعطای امکان سفر خارجی در ازای دریافت هر دو دوز واکسن؛ شاید مرزها به زودی باز شود

صدای استرالیا- برای استرالیایی‌هایی که بی‌صبرانه منتظر باز شدن مرزها و انجام سفرهای خارجی هستند، حالا روزنه امیدی پدیدار شده است.

گزارش‌ها حاکی است که کابینه ملی، طرحی پیشنهادی را در دست بررسی دارد که بر اساس آن، به کسانی که هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند، به عنوان تشویق، معافیت از محدودیت‌های مرزی اعطا شود.

این طرح به عنوان راهکاری برای تسریع برنامه واکسیناسیون مدنظر است.

گرگ هانت، وزیر بهداشت دولت فدرال روز دوشنبه گفت: در جاهایی که مسایل مرتبط با مرزهای ایالتی یا شیوع ویروس وجود دارد، احتمال می‌رود افراد کاملا واکسینه شده از برخی از محدودیت‌ها معاف شوند.

از اوایل سال گذشته که استرالیا مرزهای ورودی و خروجی بین‌المللی خود را بسته، مسافرت‌های بین‌المللی نیز تعطیل شده است.

اسکات موریسون، ماه گذشته گفته بود که او روی برنامه‌ای کار می‌کند که بر اساس آن، افرادی که واکسن کامل زده باشند، بتوانند به خارج سفر کنند و در بازگشت، در محل خانه خود، قرنطینه شوند. اگر چه او افزوده بود که ممکن است در مراحل اولیه، این طرح فقط برای سفرهای ضروری اجرا شود.

بودجه فدرال نیز که هفته گذشته معرفی شد، باز شدن مرزهای بین‌المللی را در اواسط سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی کرده بود.

در همین حال، جین هردلیکا، مدیرعامل ویرجین استرالیا، هفته گذشته با حمله سیاست انسداد مرزی دولت، گفته بود که مرزهای کشور باید بازگشایی شود؛ حتی اگر این مساله، به معنی کشته شدن برخی از مردم باشد.

البته این شرکت هواپیمایی، بعدا بیانیه‌ای منتشر و اعلام کرد که به همکاری نزدیک با دولت‌های ایالتی و فدرال در جهت حمایت از سلامت و امنیت جامعه استرالیا ادامه می‌دهد.

منبع: ۷نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه