وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اخبار » پیشنهاد شرکت بزرگ خدمات مالی: استرالیا سطح مهاجرپذیری خود را به ۳۵۰ هزار نفر در سال افزایش دهد

تاریخ انتشار : 1400/10/16 - 11:46

پیشنهاد شرکت بزرگ خدمات مالی: استرالیا سطح مهاجرپذیری خود را به ۳۵۰ هزار نفر در سال افزایش دهد

صدای استرالیا– به گفته یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خدمات مالی جهان، پذیرش تعداد عظیمی از کارگران خارجی، پس از دو […]

پیشنهاد شرکت بزرگ خدمات مالی: استرالیا سطح مهاجرپذیری خود را به 350 هزار نفر در سال افزایش دهد

صدای استرالیا– به گفته یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خدمات مالی جهان، پذیرش تعداد عظیمی از کارگران خارجی، پس از دو سال بسته بودن مرزها، می‌تواند به رشد اقتصاد استرالیا کمک کند.

شرکت KPMG پیشنهاد کرده که به منظور معکوس کردن روند کاهش جمعیت، تحریک تقاضا و بزرگ‌ کردن استخر کارکنان، استرالیا سطح مهاجر پذیری خود را به بیش از ۳۵۰ هزار نفر در سال افزایش دهد.

گزارش این شرکت حاکی است که با پذیرش ۳۵۰ هزار مهاجر در سال، یا به عبارتی عددی برابر با جمعیت بریزبین در ۷ سال، می‌تواند تولید ناخالص داخلی استرالیا را به میزان ۴٫۴ درصد افزایش دهد.

البته با توجه به افزایش بهای مسکن در استرالیا، تا حدی که دیگر برای کارکنان رده متوسط مقرون به صرفه نیست، رشد ناگهانی جمعیت و تقاضا آثار منفی هم خواهد داشت.

بنا به اعلام موسسه گراتان، توجه صرف به تعداد مهاجران، رویکرد سازنده‌ای نیست و سیاست‌های مهاجرتی باید روی پذیرش کارکنان ماهر متمرکز شود.

مهاجران، حدود ۱۰ درصد از کل جمعیت استرالیا را تشکیل می‌دهند؛ ولی شرکت KPMG معتقد است که ظرفیت پذیرش مهاجر بیش از اینهاست.

دولت فدرال، موکدا درخواست افزایش سقف ورود مهاجران به استرالیا را رد کرده است.

بنا به گفته این شرکت، در ده‌سال آینده، تعداد ورود مهاجران به استرالیا ۵۴۰ هزار نفر کاهش می‌یابد و این رقم، ۹۰۰ هزار نفر پایین‌تر از سطح مورد نیاز برای حفظ سهم ۱۰ درصدی مهاجران از جمعیت کشور است.

منبع: دیلی میل


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه