وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
» اجتماعی » پیشنهاد اجباری شدن تست رانندگی برای توریست‌های خارجی پیش از اجاره خودرو

تاریخ انتشار : 1399/08/06 - 5:13

پیشنهاد اجباری شدن تست رانندگی برای توریست‌های خارجی پیش از اجاره خودرو

صدای استرالیا – افزایش تصادفات جاده‌ای باعث شده است تا ایده اجباری شدن امتحان رانندگی برای توریست‌های خارجی پیش از اجاره خودرو در ایالت ویکتوریا مطرح شود.


صدای استرالیا – افزایش تصادفات جاده‌ای باعث شده است تا ایده اجباری شدن امتحان رانندگی برای توریست‌های خارجی پیش از اجاره خودرو در ایالت ویکتوریا مطرح شود.

پرفسور سعید نهاوندی از موسسه تحقیقات و نوآوری سیستم‌های هوشمند دانشگاه دیکین گفت: رانندگان خارجی می‌توانند از طریق یک شبیه‌ساز به صورت مجازی امتحان رانندگی دهند تا از این طریق بتوان آمادگی آنها را برای قوانین جاده‌ای و شرایط رانندگی آزمود.

این ایده، اوایل این ماه، بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط دولت ایالتی در پی افزایش مرگ و میر در جاده‌های ویکتوریا توسط نمایندگان دانشگاه دیکین ارائه شد.

پرفسور نهاوندی افزود: شما در ابتدا گواهینامه رانندگی دارید اما بعد از آن باید مجوز (گواهینامه) دیگری را کسب کنید مبنی بر اینکه تجربه رانندگی در فضای شبیه‌سازی شده مجازی مطابق با قوانین رانندگی و جاده‌های استرالیا را دارا هستید و ایجاد فضای شبیه‌سازی شده مانند آن چندان دشوار نیست.

تیم پرفسور نهاوندی در حال تلاش برای توسعه هوش مصنوعی هستند تا بتوانند از طریق آن، رفتار رانندگان را برای جلوگیری از تصادفات تشخیص دهند.

این تحقیق به علت افزایش تعداد مرگ و میر سال گذشته در جاده های ویکتوریا بوده است به طوریکه در سال گذشته ۲۶۳ نفر در جاده‌های ویکتوریا جان باختند که این آمار نسبت به سال پیش از آن ۵۰ مورد افزایش داشته است.

این تحقیق در خصوص نگهداری و استانداردهای جاده ایی؛ آزمایش مواد مخدر و الکل؛ و کنترل سرعت بوده است.

منبع: دیلی میل استرالیا


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه