وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 20 May 2024
» اجتماعی » پیروزی دولت در دادگاه عالی؛ پناهجوی ایرانی آزاد نمی‌شود

تاریخ انتشار : 1403/02/21 - 5:33

پیروزی دولت در دادگاه عالی؛ پناهجوی ایرانی آزاد نمی‌شود

صدای استرالیا - دادگاه عالی استرالیا صبح امروز رای نهایی در مورد پرونده جنجالی و بسیار مهم یک پناهجوی ایرانی‌ را صادر کرد.


صدای استرالیا – دادگاه عالی استرالیا صبح امروز رای نهایی در مورد پرونده جنجالی و بسیار مهم یک پناهجوی ایرانی‌ را صادر کرد.

این پناهجو که با نام مستعار ASF17 شناخته می‌شود با امتناع از همکاری با مقامات استرالیایی، ضمن به چالش کشیدن قوانین مهاجرتی این کشور، خواستار آزادی از بازداشت مهاجرتی بود.

او استدلال کرده بود که به دلیل همجنس‌گرا بودن در ایران با آزار و اذیت روبرو خواهد شد، و دولت استرالیا از سال ۲۰۱۸ در تلاش برای اخراج او بوده است.

وکلای ASF17 سعی کرده بودند از حکم دیگری از دادگاه عالی در سال گذشته، در پرونده‌ای که توسط یک مرد روهینگیایی به نام NZYQ مطرح شده بود، استفاده کنند.

دادگاه عالی در ماه نوامبر سال گذشته اعلام کرده بود که بازداشت نامحدود مهاجرتی برای افرادی که هیچ چشم‌انداز معقولی برای اخراج ندارند غیرقانونی است.

شش قاضی دادگاه عالی، از جمله استفن گـیگلر، رئیس کل دادگستری رأی مشترکی صادر کرده و گفتند: اگر ASF17 در روند دریافت مدارک لازم برای سفر از مقامات ایرانی همکاری کند، می‌تواند به ایران منتقل شود. او تصمیم گرفته است همکاری نکند.

حکم امروز دادگاه عالی استرالیا به این معنی است که حدود ۱۷۰ پناهجوی مهاجرتی همچنان در بازداشت به سر خواهند برد و دولت به رغم امتناع این پناهجویان از همکاری برای بازگشت به کشورشان، اجباری برای آزادی آنها نخواهد داشت.

منبع: شبکه خبری ای‌بی‌سی


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه