وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024
» اجتماعی » پیرتر و امیدوارتر؛ وضعیت جمیعت استرالیا در ۴۰ سال آینده پیش‌بینی شد

تاریخ انتشار : 1402/06/01 - 4:42

پیرتر و امیدوارتر؛ وضعیت جمیعت استرالیا در ۴۰ سال آینده پیش‌بینی شد

صدای استرالیا- در چهل سال آینده جمعیت استرالیا با 13.8 میلیون نفر افزایش نسبت به حال حاضر به 40.5 میلیون نفر  خواهد رسید و تعداد افراد 85 سال به بالا  نیز بیش از سه برابر می‌شود.


صدای استرالیا- در چهل سال آینده جمعیت استرالیا با ۱۳٫۸ میلیون نفر افزایش نسبت به حال حاضر به ۴۰٫۵ میلیون نفر  خواهد رسید و تعداد افراد ۸۵ سال به بالا  نیز بیش از سه برابر می‌شود.

اما بر اساس داده‌های گزارش جدید بین نسلی ۲۰۲۳ که قرار است متن کامل به زودی منتشر شود، شتاب رشد جمعیت استرالیا در چهار دهه آینده نسبت به هر دوره ۴۰ ساله دیگری تا کنون کمتر خواهد بود.

این گزارش نشان می‌دهد که رشد جمعیت استرالیا در ۴۰ سال آینده به ۱٫۱ درصد در سال کاهش می‌یابد؛ در حالی که در ۴۰ سال گذشته، رشت جمعیت سالانه ۱٫۴ درصد بوده است. نرخ خالص مهاجرت در این برآورد به طور ثابت ۲۳۵ هزار نفر در سال فرض شده است.

آخرین داده‌های اداره آمار استرالیا نشان می‌دهد که در حال حاضر نزدیک به ۲۶٫۷ میلیون نفر در استرالیا زندگی می‌کنند. این رقم در پایان سال ۲۰۲۲ حدود ۲۶٫۲۷ میلیون نفر بود.

گزارش پیشین بین‌نسلی استرالیا که در سال ۲۰۲۱ منتشر شد، برآورد می‌کرد که جمعیت استرالیا در سال ۲۰۱۶ به ۳۸٫۸ میلیون نفر برسد.

رونق اقتصاد مراقبت

این گزارش بیان می‌کند که طی ۴۰ سال آینده، جمعیت استرالیا پیرتر می‌شود که نرخ باروری پایین و افزایش امید به زندگی، دو عامل مؤثر در این موضوع هستند.

در این گزارش تعداد افراد ۸۵ سال و بالاتر بیش از سه برابر و تعداد افراد بالای ۶۵ سال بیش از دو برابر پیش بینی شده است.

داده‌های سرشماری سال ۲۰۲۱ اداره آمار نشان داد که تعداد استرالیایی‌های بالاتر از ۸۵ سال ۵۴۲ هزار نفر و تعداد افراد ۶۳ سال به بالا نیز  نزدیک به ۱٫۳ میلیون نفر است.

گزارش بین نسلی همچنین حاکی است که میزان امید به زندگی در مردان به ۸۷ سال و در زنان به ۸۹٫۵ سال می‌رسد. این ارقام هم اکنون به ترتیب ۸۱٫۳ و ۸۵٫۲ سال است.

جیم‌ چالمرز، وزیر خزانه‌داری، درباره این گزارش گفت که در ۴۰ سال آینده، رشد اقتصاد مراقبت یکی از برجسته‌ترین تغییرات در جامعه خواهد بود و به کانون مهم‌تری تبدیل می‌شود.

این گزارش پیش‌بینی می‌کند که اقتصاد مراقبتی در سال‌های ۲۰۶۲-۲۰۶۳ حدود ۱۵ درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص دهد که ۸ درصد بیش از میزان فعلی است.

منبع: ای‌بی‌سی نیوز

 


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , دانستنی های استرالیا , زندگی در استرالیا , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه