وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اخبار » پیتر داتون کابینه سایه را با ۱۰ زن در میان ۲۴ نقش معرفی کرد

تاریخ انتشار : 1401/03/16 - 6:42

پیتر داتون کابینه سایه را با ۱۰ زن در میان ۲۴ نقش معرفی کرد

صدای استرالیا– پیتر داتون، رهبر اپوزیسیون استرالیا، وزرای کابینه سایه را معرفی کرد. در این کابینه، دو نفر از وزرای […]

پیتر داتون کابینه سایه را با 10 زن در میان 24 نقش معرفی کرد

صدای استرالیا– پیتر داتون، رهبر اپوزیسیون استرالیا، وزرای کابینه سایه را معرفی کرد. در این کابینه، دو نفر از وزرای اصلی موریسون، تنزل مقام یافته و جایگاه خود را به افراد تازه‌ای از ائتلاف داده‌اند.

ویژگی کابینه سایه معرفی شده از سوی داتون، حضور ده زن در لیست ۲۴ نفره وزرای سایه است.

بر این اساس، سوزان لی، علاوه بر سخنگویی اپوزیسیون، وزیر سایه صنعت نیز خواهد بود.

انگس تیلور، وزیر سابق انرژی حالا به عنوان وزیر سایه خزانه‌داری فعالیت می‌کند و آلن تاج که پیشتر وزیر کابینه بود، حالا وزیر در سایه آموزش است.

تاج در دولت موریسون نیز وزیر آموزش بود، اما به دلیل انجام تحقیقات درباره رابطه‌اش با یکی از کارکنان این وزارتخانه، از سمت خود استعفا کرد.

اندرو هستی که در دولت موریسون، دستیار وزیر دفاع بود، در کابینه سایه داتون به عنوان وزیر سایه دفاع انتخاب شده و جین هیوم نیز مسوولیت وزارت سایه امور مالی را به عهده گرفته است.

اما دو تن از متحدان اصلی موریسون، یعنی استوارت الکس، وزیر سابق اشتغال و نیروی کار و الکس هاوک، وزیر سابق مهاجرت و شهروندی در دولت او، حالا تنزل مقام پیدا کرده‌اند. در کابینه سایه، رابرت نقش دستیار وزیر سایه خزانه‌داری را برعهده دارد و به هاوک نیز هیچ وزارتی در کابینه سایه تعلق نگرفته است.

از سوی دیگر، ملی‌گراهای حزب نشنالز نیز به عنوان حزب عضو ائتلاف، ۶ وزارت در کابینه سایه را در اختیار گرفته‌اند.

دیوید لیتل‌پراود، رهبر این حزب وزارت سایه کشاورزی را در دست دارد و پرین دیوی، معاون او نیز وزیر سایه آب خواهد بود.

بارنابی جویس و مایکل مک‌کورمک، رهبران سابق این حزب نیز به ترتیب به عنوان وزیر سایه امور کهنه سربازان و سخنگوی توسعه بین‌الملل و اقیانوسیه اپوزیسیون فعالیت می‌کنند.

کوین هوگان از این حزب به عنوان سخنگوی وزارت در سایه تجارت انتخاب شده است.

ماریس پین، وزیر سابق امور خارجه نیز علی‌رغم اینکه از داتون خواسته بود که عضو کابینه سایه نباشد، اما بالاخره متقاعد شد که به عنوان دبیر کابینه سایه فعالیت کند.

جولین لیزر، نماینده لیبرال نیوساوت‌ولز، در دولت سایه، نقش دادستان کل و وزیر سایه بومیان استرالیا را برعهده گرفته و سارا هندرسون، سناتور ویکتوریا و روزنامه‌نگار سابق، مسوولیت وزارت سایه ارتباطات را پذیرفته است.

میکائلا کش، دادستان کل سابق، حالا به وزارت سایه اشتغال و روابط صنعتی رفته و آن راستون نیز وزیر سایه سلامت و نگهداری از سالمندان است.

تد اوبرایان نماینده پارلمان از کوئینزلند، وزی سایه انرژی است و جاناتان دونیام از تاسمانی وزیر سایه محیط زیست لقب گرفته است.

دن تهان، وزیر سابق تجارت هم در دولت سایه، نقش وزیر مهاجرت را ایفا می‌کند.

منبع: ای بی سی


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه