وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » پناهجوی نابینای ایرانی که ستاره ورزش استرالیا شد

تاریخ انتشار : 1401/08/26 - 6:33

پناهجوی نابینای ایرانی که ستاره ورزش استرالیا شد

صدای استرالیا- امیر عبدی که فوق ستاره دو رشته ورزشی مختلف است، امیدوار است به همراه استرالیا به مسابقات پارالمپیک 2024 راه بیابد.


صدای استرالیا- امیر عبدی که فوق ستاره دو رشته ورزشی مختلف است، امیدوار است به همراه استرالیا به مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۴ راه بیابد.

روزنامه گاردین در گزارشی به این ورزشکار پرداخته و نوشت: عبدی که در روستاهای ایران بزرگ شده، بر اثر یک عمل پزشکی ناموفق نابینا شد. او با غلبه بر مشکلات بسیار از جمله انگ و تبعیض که ناشی از معلولیت و فرهنگ منطقه بود، در نهایت به یکی از بهترین ورزشکاران نابینای ایران در رشته‌های گلبال و فوتبال نابینایان بدل شد.

اما روزی رسید که عبدی هم مجبور شد وطن خود را ترک کند و استرالیا را به عنوان مقصد برگزید؛ جایی که باز هم دشواری‌ها برای او ادامه یافت.

امیر عبدی در سال ۲۰۱۳ به همراه برادرش ایران را ترک کرد و با قایق وارد استرالیا شد. او دو سال را در جزیره کریسمس، داروین و ملبورن در بازداشت گذراند که برای او بسیار سخت بود؛ زیرا نه زبان می‌دانست و نه برای راه رفتن عصایی در اختیار داشت.

اما یک بار دیگر ورزش او را نجات داد.

در دوره بازداشت توانست مجوز تمرین گلبال را برای یک روز در هفته به دست بیاورد و بالاخره در اواخر سال ۲۰۱۴ با ویزای موقت، از بازداشت خلاص شد.

عبدی ۳۳ ساله به ورزش حرفه‌ای و همچنین به فعالیت اجتماعی نیز ادامه داده و به عنوان فعال حقوق معلولان فعالیت می‌کند.

این هفته، عبدی در کوچی هند در نخستین مسابقه بین‌المللی خود برای استرالیا به عنوان کاپیتان تیم فوتبال نابینایان این کشور به میدان می‌رود. این به تنهایی یک دستاورد قابل توجه است، اما به سختی نیمی از توانایی‌های این ورزشکار است. نمایندگی کشور پذیرنده او در صحنه جهانی، اوج یک سفر فوق العاده سه دهه‌ای است. این حکایت دشواری‌هاست، حکایت عزم و اراده.

منبع: گاردین


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , ورزشی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه