وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اخبار » پس انداز ۱۰۰ میلیارد دلاری خانوارهای استرالیایی در دوران کرونا

تاریخ انتشار : 1399/10/26 - 7:56

پس انداز ۱۰۰ میلیارد دلاری خانوارهای استرالیایی در دوران کرونا

صدای استرالیا– کمک‌های اقتصادی دولت در کنار کاهش هزینه‌های زندگی، موجب شده است که کسب‌وکارها و خانوارهای استرالیایی در دوران […]

پس انداز 100 میلیارد دلاری خانوارهای استرالیایی در دوران کرونا

صدای استرالیا– کمک‌های اقتصادی دولت در کنار کاهش هزینه‌های زندگی، موجب شده است که کسب‌وکارها و خانوارهای استرالیایی در دوران همه‌گیری کرونا، بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار پس‌انداز بکنند.

آمارهای ارایه شده از سوی وزارت خزانه‌داری، نشان می‌دهد که در۱۲ ماهه منتهی به پایان ماه نوامبر گذشته، ۱۰۰ میلیارد دلار به سپرده حساب‌های پس‌انداز خانوارهای استرالیایی افزوده شده است.

دلایل احتمالی این افزایش پس‌انداز شامل مواردی همچون، نبود امکان رفتن به تعطیلات خانوادگی به دلیل محدودیت‌های کرونا، نگرانی بابت امنیت شغلی که باعث پس‌انداز برای روز مبادا می‌شود و کاهش زمینه‌های هزینه‌ای به دلیل اجبار فروشگاه‌ها به تعطیلی بوده است.

جاش فریدنبرگ، وزیر خزانه‌داری گفت: جهش پس‌انداز، فرصتی برای اقتصاد استرالیا فراهم می‌کند که با از سرگذراندن این همه‌گیری سخت، به شرایط عادی بازگردد.

وی این رشد پس‌انداز را تابعی از شرایط حاکم بر جامعه به دلیل کرونا و کمک‌های اقتصادی دولت دانست و افزود: با توجه به اینکه برخی از اقدامات حمایتی دولتی به تدریج در حال حذف شدن است، این پس‌انداز به ما کمک می‌کند که بدون مواجهه مردم با شرایط دشوار اقتصادی، به بازیابی اقتصاد بپردازیم.

در حال حاضر، مهم‌ترین کمک اقتصادی که دولت به مردم استرالیا ارایه می‌کند، طرح جاب‌کیپر است که تا ۲۸ مارس ۲۰۲۱ برقرار خواهد بود.

از سوی دیگر، دو طرح پرداخت کمک هزینه ویروس کرونا و جاب‌سیکر نیز تا ۳۱ مارس ۲۰۲۱ تمدید شدهاند.

در دوران همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۲۰ اقتصاد استرالیا وارد دوران رکود شد؛ زیرا دو فصل متوالی از افت GDP را تجربه کرد. اما در ماه دسامبر با رشد قابل توجه GDP، کشور از رکود خارج شد، اما فریدنبرگ می‌گوید که خروج از چاهی که ویروس کرونا پیش پای اقتصاد کنده، به این سادگی‌ها نخواهد بود.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه