وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اجتماعی » پس از وولورث؛ الدی هم اقلام روز استرالیا را نمی‌فروشد

تاریخ انتشار : 1402/10/22 - 10:28

پس از وولورث؛ الدی هم اقلام روز استرالیا را نمی‌فروشد

صدای استرالیا– با پیوستن الدی به وولورث به منظور کاهش فروش اقلام مربوط به روز استرالیا، به نظر می‌رسد جنجال […]

پس از وولورث؛ الدی هم اقلام روز استرالیا را نمی‌فروشد

صدای استرالیا– با پیوستن الدی به وولورث به منظور کاهش فروش اقلام مربوط به روز استرالیا، به نظر می‌رسد جنجال سیاسی مربوطه ادامه خواهد یافت.

الدی تایید کرد که فروش اقلامی مانند تی‌شرت و دمپایی‌های ویژه تعطیلات عمومی روز استرالیا در روز ۲۶ ژانویه را متوقف می‌کند.

پس از اینکه وولورث اعلام کرده بود که دیگر اقلام مربوط به گرامی‌داشت روز ملی استرالیا را نمی‌فروشد، پیتر داتون، رهبر اپوزیسیون، دیروز پیشنهاد کرد که خریداران این فروشگاه را بایکوت کنند.

اما موری وات، نماینده پارلمان از حزب کارگر، صبح امروز داتون را به دامن زدن به «جنگ فرهنگی» متهم کرد.

وات گفت: به گمان من آنچه در هفته جاری مشخص شد این است که پیتر داتون اولویت‌های کاملا نادرستی دارد، به ویژه در مورد سوپرمارکت‌ها.

وی با اشاره به اعلام تحقیقات در مورد شیوه عملکرد سوپرمارکت‌ها افزود: دولت فدرال روی مسایل مهم‌تری متمرکز شده است و در همین زمان، پیتر داتون قصد دارد یک جنگ فرهنگی را در مورد روز استرالیا و پرچم و دمپایی رقم بزند.

وات تاکید کرد: به عقیده من این مساله نشان می‌دهد در حالی که مردم نگران قیمت‌ها هستند، داتون اولویت‌های نادرستی را انتخاب کرده است.

الدی از انتشار بیانیه خودداری کرده ولی گفته است که از عرضه محصولاتی با تم روز استرالیا در کاتالوگ فروش ویژه خودداری می‌کند.

وولورث نیز گفته که همچنان مانند تمام روزهای سال، در فروشگاه‌های Big W پرچم استرالیا را عرضه می‌کند.

بسیاری از ساکنان اولیه و بومیان استرالیا، روز ۲۶ ژانویه را به جای جشن، روز عزاداری می‌دانند؛ زیرا یادآور استعمار انگلیس است. 

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه