وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 7 May 2024
» اجتماعی » پستچی دیگر هر روز در نمی‌زند

تاریخ انتشار : 1402/09/15 - 3:43

پستچی دیگر هر روز در نمی‌زند

صدای استرالیا– شرکت پست استرالیا در تلاش برای جلوگیری از زیان ناشی از خدمات نامه‌رسانی، از  این پس تحویل نامه‌ها […]

پستچی دیگر هر روز در نمی‌زند

صدای استرالیا– شرکت پست استرالیا در تلاش برای جلوگیری از زیان ناشی از خدمات نامه‌رسانی، از  این پس تحویل نامه‌ها را یک روز در میان انجام می‌دهد.

استانداردهای تحویل بسته‌های پستی که توسط دولت تعیین می‌شود همچنان مستلزم ارسال بسته‌ها و نامه‌های اولویت‌دار در هر روز است، اما با کاهش تقاضا برای ارسال نامه، پست استرالیا می‌گوید که تحویل روزانه نامه‌ها کسب‌وکار پایداری نیست.

پست استرالیا یک شرکت کاملا دولتی و در عین حال کاملا خودگردان است. 

این شرکت هم‌اکنون الزامات سختگیرانه‌ای برای ارایه کامل خدمات نامه‌رسانی به خانه‌های استرالیا و مدیریت دفاتر پستی در پنج روز هفته را دارد.

اما این شرکت می‌گوید که هر خانوار استرالیایی اکنون به طور میانگین در هفته فقط دو نامه دریافت می‌کند و قوانین سختگیرانه به این شرکت فشار زیادی وارد می‌کند.

شرکت پست استرالیا در سال مالی گذشته ۲۰۰ میلیون دلار زیان داشته و پیش‌بینی می‌شود که در سال‌های آینده میزان زیان این شرکت بیشتر شود.

اما کسب‌وکار تحویل بسته‌ها همچنان رو به رشد است و به گفته پل گراهام، مدیرعامل پست استرالیا، با تغییرات اعمال شده در نامه‌رسانی، این شرکت بیشتر بر تحویل بسته‌ها متمرکز می‌شود.

وی گفت: کاهش دفعات تحویل نامه به ما امکان می‌دهد تا روی تحویل سریع و قابل اعتماد بسته‌ها، فناوری ردیابی بهتر و زمان‌های تحویل سریع‌تر برای تجارت الکترونیک متمرکز شویم.

بنا به اعلام شرکت پست، اجرای آزمایشی برنامه جدید تحویل نامه‌ها موجب بهبود چشمگیر بهره‌وری شده و تعداد بسته‌های تحویل داده شده ۲۰ درصد افزایش یافته است.

بر اساس مدل جدید، نوبت یا «دور» کاری هر پستچی به دو بخش تقسیم می‌شود. در بخش اول، تمامی نامه‌ها و بسته‌ها تحویل داده خواهد شد؛ اما در بخش دوم، فقط نامه‌های فوری و اکسپرس و بسته‌ها تحویل داده می‌شود. همچنین بازه زمانی تحویل نامه‌های معمولی یک روز کاری تمدید می‌شود.

برنامه مدرن‌سازی پست همچنین شامل تعداد بیشتر مراکز دریافت و ارسال بسته از جمله لاکر‌های پست است.

کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا در حال ارزیابی برنامه پست استرالیا برای افزایش نرخ پایه پستی از ۱٫۲۰ دلار به ۱٫۵۰ دلار در اوایل سال آینده است.

منبع: ای بی سی


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه