وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اخبار » پرونده ۱۰۰ میلیون دلاری موسسه مالی بزرگ؛ وست‌پک از مرده‌ها هم نگذشته است

تاریخ انتشار : 1400/09/10 - 4:46

پرونده ۱۰۰ میلیون دلاری موسسه مالی بزرگ؛ وست‌پک از مرده‌ها هم نگذشته است

صدای استرالیا- رگولاتور شرکتی استرالیا، در اقدامی بی‌سابقه، به طور هم زمان چندین اقدام قانونی را علیه یکی از چهار بانک بزرگ استرالیا آغاز کرده است.

پرونده 100 میلیون دلاری موسسه مالی بزرگ؛ وست‌پک از مرده‌ها هم نگذشته است

صدای استرالیا– رگولاتور شرکتی استرالیا، در اقدامی بی‌سابقه، به طور هم زمان چندین اقدام قانونی را علیه یکی از چهار بانک بزرگ استرالیا آغاز کرده است.

کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری استرالیا، شش مورد جریمه مدنی را به ارزش مجموع ۱۰۰ میلیون دلار در دادگاه فدرال علیه وست‌پک به اجرا گذاشته است.

این اقدامات پس از تحقیقات جداگانه این کمیسیون در سال ۲۰۲۱ صورت گرفته است. تحقیقات مذکور حاکی از تخلفات گسترده در چندین کسب‌وکار زیر مجموعه وست‌پک بود. این کسب‌وکارها شامل برندهای بانکداری، صندوق بازنشستگی و مدیریت سرمایه وست‌پک به همراه کسب‌وکار سابق بیمه این شرکت می‌شود.

بنا به اعلام کمیسیون ارواق بهادر، تخلفات منتسب به وست‌پک بیشتر مربوط به مواردی همچون، سیستم‌ها، فرایندها و راهبری ضعیف می‌شود که در طول چندین سال اتفاق افتاده و چندین هزار مشتری آن را متضرر کرده است.

بنا به اعلام کمیسیون مذکور، وست‌پک اتهامات مطرح شده را پذیرفته و قبول کرده که حدود ۸۰ میلیون دلار غرامت به مشتریان‌اش بپردازد.

بر اساس موارد مطرح در پرونده مذکور، وست‌پک بابت خدمات به حدود ۱۱ هزار نفر از مشتریان فوت‌شده‌اش در یک دوره ده ساله، بیش از ۱۰ میلیون دلار دریافت کرده است.

این بانک همچنین متهم است که از حدود ۷ هزار نفر مشتری، بابت بیمه‌های عمومی غیر ضروری پول دریافت کرده است.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه