وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اجتماعی » پایان قرنطینه ملبورن، روز آزادی نزدیک است

تاریخ انتشار : 1400/07/25 - 7:27

پایان قرنطینه ملبورن، روز آزادی نزدیک است

صدای استرالیا –  ششمین قرنطینه ملبورن و بخش‌های زیادی از ایالت ویکتوریا از شب پنجشنبه و پنج روز پیش از موعد مقرر، لغو خواهد شد.


صدای استرالیا –  ششمین قرنطینه ملبورن و بخش‌های زیادی از ایالت ویکتوریا از شب پنجشنبه و پنج روز پیش از موعد مقرر، لغو خواهد شد.

دنیل اندروز، نخست وزیر ایالت ویکتوریا در کنفرانس خبری امروز یکشنبه ۱۷ اکتبر خود اعلام کرد که اکنون زمان آن فرا رسیده است تا ساکنان ایالت ویکتوریا جشن بگیرند.

وی تصریح کرد: از ساعت ۱۱:۵۹ شب پنجشنبه هیچ قرنطینه‌ای وجود نخواهد داشت، هیچ محدودیتی برای خروج از خانه وجود نخواهد داشت و منع تردد شبانه لغو خواهد شد، اما ساکنان ملبورن همچنان قادر به سفر به مناطق حاشیه‌ای ایالت ویکتوریا نخواهند بود.

طبق نقشه‌راه ایالت ویکتوریا، قرار بود قرنطینه ملبورن در روز ۲۶ اکتبر و با رسیدن سطح واکسیناسیون کامل افراد بالای ۱۶ سال به ۷۰ درصد لغو شود اما اکنون پیش‌بینی می‌شود که روز پنجشنبه ایالت ویکتوریا به این سطح واکسیناسیون برسد.

بر این اساس، از نیمه‌شب پنجشنبه تغییرات زیر در کلانشهر ملبورن اعمال خواهد شد:

– منع تردد شبانه لغو می‌شود

– هیچ محدودیتی برای خروج از خانه وجود نخواهد داشت

– هیچ محدودیتی برای سفر درون کلانشهر ملبورن وجود نخواهد داشت و تنها ساکنان کلانشهر ملبورن نمی‌توانند به مناطق حاشیه‌ای و برعکس سفر کنند

– ماسک همچنان اجباری خواهد بود

– سالن‌های پذیرایی از مشتریان شامل رستوران‌ها و کافه‌ها می‌توانند به حداکثر ۲۰ مشتری کاملا واکسینه شده درون رستوران و ۵۰ نفر در فضای باز سرویس دهند

– خرده‌فروشی‌های عمومی می‌توانند به شرط ارائه خدمات در فضای باز و همچنین Click and Collect بازگشایی شوند

– تا حداکثر ۱۰ نفر می‌توانید درون خانه‌ها میهمان داشته باشید

– گردهم‌آیی‌های بیرون از خانه با حداکثر ۱۵ نفر مجاز خواهد بود

– بارها، کلوب‌ها و سالن‌های تفریحی می‌توانند پذیرای حداکثر ۲۰ فرد واکسینه شده در فضای سربسته و ۵۰ نفر واکسینه شده در فضای روباز باشند

– سالن‌های زیبایی، آرایشگاه‌ها و مراقبت‌های شخصی می‌توانند پذیرای پنج فرد کاملا واکسینه شده باشند

– تمامی دانش‌آموزان مدرسه‌ای به مدارس بازخواهند گشت

لازم به ذکر است که برای ساکنان مناطق حاشیه‌ای ایالت ویکتوریا آزادی‌های بیشتری در نظر گرفته شده است و ساکنان کلانشهر ملبورن نیز پس از رسیدن سطح واکناسیون به ۸۰ درصد آزادی‌های بیشتری خواهند داشت.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه