وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اخبار » پالین هنسون، کرسی‌اش را در سنا حفظ کرد

تاریخ انتشار : 1401/03/28 - 7:02

پالین هنسون، کرسی‌اش را در سنا حفظ کرد

صدای استرالیا- پالین هنسون، رهبر حزب یک ملت، با به دست آوردن یکی از کرسی‌های کوئینزلند در مجلس سنا، جایگاه خود را در پارلمان فدرال حفظ کرد.


صدای استرالیا- پالین هنسون، رهبر حزب یک ملت، با به دست آوردن یکی از کرسی‌های کوئینزلند در مجلس سنا، جایگاه خود را در پارلمان فدرال حفظ کرد.

پنجمین کرسی از شش کرسی باقی مانده از سنا به هنسون رسید و از سوی دیگر، آماندا استوکر، سناتور محافظه‌کار تندرو حزب لیبرال، فرصت انتخاب مجدد را از دست داد.

اما جیمز مک‌گرث و مت کاناوان، دو نامزد حزب لیبرال، به همراه مورای وات و آنتونی چیزم از حزب کارگر، همگی مجددا به مجلس راه یافتند. پنی آلمن پین نیز توانست یک کرسی درمجلس سنا برای سبزها به دست بیاورد.

پیش از این، با قدرتنمایی سبزها و همچنین استقبال پیش‌بینی نشده از حزب «حشیش را قانونی کنید» (Legalise Cannabis Australia) جایگاه هنسون به خطر افتاده بود؛ تا جایی که در هفته پس از انتخابات، حتی برنی بردلی، رهبر حزب حشیش را قانونی کنید، شانه به شانه هنسون پیش می‌‌رفت. اما بالاخره، ورق به نفع هنسون برگشت و به این ترتیب، او کرسی نمایندگی سنا را که در سال ۲۰۱۶ به دست آورده بود، حفظ کرد.

آماندا استوکر، که دستیار وزیر زنان در دولت موریسون بود و از سال ۲۰۱۸ و پس از استعفای جورج برندیس، به سنا راه‌ یافته بود، به دلیل شرکت در یک تجمع ضد سقط جنین در پیش از برگزاری انتخابات فدرال خبرساز شده بود.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه