وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 13 May 2024
» اجتماعی » ویکتوریا خواستار ارسال واکسن‌های فایزر اضافی از نیوساوت ولز شد

تاریخ انتشار : 1400/03/14 - 7:37

ویکتوریا خواستار ارسال واکسن‌های فایزر اضافی از نیوساوت ولز شد

صدای استرالیا- یک مقام ارشد پزشکی، از نیوساوت ولز درخواست کرده که واکسن‌های فایزر را برای ایالت ویکتوریا ارسال کنند. […]

ویکتوریا خواستار ارسال واکسن‌های فایزر اضافی از نیوساوت ولز شد

صدای استرالیا- یک مقام ارشد پزشکی، از نیوساوت ولز درخواست کرده که واکسن‌های فایزر را برای ایالت ویکتوریا ارسال کنند.

آلن چنگ، نایب رییس بهداشت ویکتوریا، با بیان اینکه در روز چهارشنبه نزدیک به ۲۴ هزار مورد فقط واکسیناسیون در کلینیک‌ها انجام شده، هشدار داد که ذخیره واکسن فایزر در این ایالت به سرعت رو به اتمام است.

وی افزود که این ۲۴ هزار دوز، گذشته از واکسن‌هایی است که پزشکان عمومی تزریق کرده‌اند.

این مقام بهداشتی اعلام کرد کرد که جلوگیری از شیوع کووید-۱۹ در ویکتوریا، به نفع تمامی کشور خواهد بود.

چنگ دیروز گفت: اگر واکسن داشتیم، بیش از این تزریق می‌کردیم. ما هنوز در حال انجام واکسیناسیون هستیم و با توجه به ثبت‌نام‌های انجام شده، با کمبود واکسن مواجهیم. ولی مطمئن نیستم که چه زمانی واکسن مورد نیاز تامین خواهد شد.

وزارت بهداشت نیوساوت ولز نیز روز چهارشنبه گذشته ۱۴ هزار و ۵۹۵ دوز واکسن در کلینیک‌های خود تزریق کرده است.

یک سخنگوی وزارت بهداشت نیوساوت ولز در پاسخ به این سوال که آیا باید واکسن‌های اضافی این ایالت به ویکتوریا ارسال شود یا نه، گفت: دولت فدرال، برنامه واکسیناسیون را راهبری می‌کند و مسوول تامین و توزیع واکسن است. ایالات و قلمروها نیز مسوول بخش اجرایی این برنامه هستند.

پس از اظهار نظر دکتر چنگ، سخنگوی وزارت بهداشت فدرال نیز با رد کمبود واکسن فایزر در ویکتوریا، گفت: تا پنج‌شنبه صبج، ویکتوریا در حدود ۱۶۰ هزار دوز واکسن فایزر و ۱۶۰ هزار دوز آسترازنکا داشته است و ۷۱ هزار و ۳۷۰ دوز واکسن فایزر نیز امروز (جمعه) به این ایالت می‌رسد.

اما سخنگوی دولت ایالتی ویکتوریا با بیان اینکه گمانه‌زنی‌های دولت فدرال، درباره ذخیره‌سازی واکسن نادرست است، گفت: نرخ واکسیناسیون در ویکتوریا، ۱۴۰ هزار دوز در هفته است. ما باید تعداد مشخصی واکسن در اختیار داشته باشیم که مطمئن شویم تمامی اهالی ویکتوریا، دوز دوم واکسن‌شان را دریافت خواهند کرد.

بررسی‌ها حاکی است که ویکتوریا هر هفته ۱۱۰ هزار دوز واکسن از دولت فدرال دریافت می‌کند که ۳۰ هزار دوز کمتر از چیزی است که هم اکنون در هر هفته تزریق می‌شود.

دکتر رودریک مک ری، رییس شاخه ویکتوریای انجمن پزشکی استرالیا نیز با پشتیبانی از پروفسور چنگ، گفت که دولت‌های فدرال و ویکتوریا، باید هر چه درتوان دارند برای افزایش موجودی واکسن فایزر به کار بگیرند، از جمله درخواست برای ارسال واکسن از سایر ایالات و کشورهای دیگر.

در عین حال، عمر خورشید، رییس ملی انجمن پزشکی استرالیا عقیده دارد که واکسیناسیون به تنهایی مردم ویکتوریا را از بحران خارج نمی‌کند.

وی گفت: فاصله‌گذاری اجتماعی، ردگیری تماس و تست دادن، در حال حاضر اقدامات کلیدی لازم برای کنترل شیوع بیماری است.

منبع: سیدنی مورنینگ هرالدز


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه