وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» دانستنی های استرالیا » چگونه ویزای استرالیا بگیریم؟

تاریخ انتشار : 1396/11/09 - 15:36

چگونه ویزای استرالیا بگیریم؟

صدای استرالیا - سفر به استرالیا در صورتیکه بتوانید ویزای این کشور را دریافت کنید می تواند تجربه بسیار خوبی را برای شما به همراه داشته باشد. در این مطلب اطلاعاتی را در خصوص ویزای استرالیا گردآوری کرده ایم که با شما به اشتراک می گذاریم.

ویزای استرالیا

صدای استرالیا – سفر به استرالیا در صورتیکه بتوانید ویزای این کشور را دریافت کنید می تواند تجربه بسیار خوبی را برای شما به همراه داشته باشد. در این مطلب اطلاعاتی را در خصوص ویزای استرالیا گردآوری کرده ایم که با شما به اشتراک می گذاریم.

استرالیا یکی از کشورهای پهناور در نیمکره جنوبی جهان است. این کشور به عنوان ششمین کشور پهناور دنیا و به عنوان اصلی ترین کشور در قاره اقیانوسیه به شمار می‌رود. علت آن هم این است که این کشور از تمامی جهات با اقیانوس‌های بزرگ جهان محاصره شده است.  استرالیا از آب و هوای معتدل و همینطور جاذبه‌های گردشگری و طبیعی زیادی برخوردار است.

اگر قصد سفر به این کشور را دارید باید ویزای استرالیا را از طریق سفارت این شرکت دریافت کنید. ویزای استرالیا به عنوان یکی از معتبرترین ویزاها در جهان معرفی شده است. این که چطور بخواهید ویزای استرالیا را دریافت کنید و یا حتی از کجا بخواهید آن را سفارش دهید را در مطلبی که از وب سایت الی گشت برگرفته شده است برایتان توضیح خواهیم داد.

کانگورو

اطلاعات کلی از سفارت استرالیا در تهران

یکی از معتبرترین ویزاها در دنیا مربوط به ویزای استرالیا می شود. اعتبار این پاسپورت بسیار زیاد است، از طرفی کشور استرالیا به دلیل موقعیت های خوبی که مهاجران فراهم آورده از جمله شرایط مناسب تحصیلی، کاری و همینطور گردشگری افراد زیاد را به سمت دریافت ویزای این کشور سوق داده است. کشور استرالیا دارای ویزاهای مختلفی است :

آدرس سفارت کشور استرالیا در تهران: خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، خیابان بیست و سوم، پلاک ۲

تلفن تماس سفارت: ۸۸۷۲۴۴۵۶

شماره فکس: ۸۸۷۱۴۱۲۱

کد پستی: ۱۵۸۷۵-۴۳۳۴

ساعات کاری: روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰

ایمیل: immigration.tehran@dfat.gov.au

وب سایت رسمی: iran.embassy.gov.au

قبل از مراجعه به سفارت استرالیا حتما تماس بگیرید و وقت قبلی دریافت کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای استرالیا

اگر جزء کسانی هستید که می خواهید ویزای استرالیا را دریافت کنید. علاوه بر فرم تقاضای ویزای استرالیا باید مدارک زیر را هم به سفارت استرالیا تحویل دهید. همچنین مدارک فارسی باید تماما به انگلیسی ترجمه رسمی شوند و از هر کدام یک سری کپی در پرونده شما موجود باشد. اصل مدارک شما پس از صدور ویزا، به شما بازگردانده می شود.

  • گذرنامه
  • شناسنامه ایرانی
  • یک قطعه عکس رنگی ۴×۶
  • کارت پایان خدمت یا معافیت از نظام وظیفه برای متقاضیان ۱۸ تا ۵۰ سال
  • ارائه مدارکی جهت مشخص نمودن توانایی مالی شما برای گردشگری در کشور استرلیا ( به طور مثال گردش حساب بانکی در چند ماه اخیر)
  • ارائه مدارکی که نشان دهنده برگشتن شما به کشور است به طور مثال اگر دانشجو هستید گواهی اشتغال به تحصیل، اگر کارمند هستید گواهی اشتغال به کار و اگر کارفرما هستید مجوز کسب خود را باید به سفارت تحویل بدهید.
  • در آخر هم باید مبلغ ۱۳۵ تا ۱۰۰۰ دلار استرالیا جهت صدور ویزا پرداخت کنید، که لازم به ذکر این این مبلغ در صورت رد درخواست شما قابل باز پس گرفتن نخواهد بود.

امکان پرداخت هزینه ویزای استرالیا به صورت اینترنتی امکان پذیر است.

استرالیا

موارد مهم جهت اخد ویزای استرالیا

  • حداقل ۶ ماه باید از اعتبار گذرنامه شما جهت سفر به استرالیا گذشته باشد.
  • اگر دارای دعوت نامه از بستگانتان در استرالیا هستید، مدارک تابعیت و آدرس کامل اقوام یا آشنایان شما در استرالیا باید به مدارک شما ضمیمه شود.
  • مدت زمانی که برای تکمیل پرونده شما طول می کشد ۳ الی ۵ هفته است.

انواع ویزاهای استرالیا

برای گرفتن ویزای استرالیا شما باید یکی از موارد زیر را در رزومه درخواستیان داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر به وب سایت مرتبط با سفارت استرالیا مراجعه کنید، تا اطلاعات کاملتری کسب کنید.

۱- ویزای مهاجرت همسر

مناسب برای افرادی است که با شخصی که تابعیت استرالیایی یا که مقیم آنجا است ازدواج کرده متقاضی در صورتی که دو سال با همسرش زندگی کند می تواند اقامت دائم استرالیا را دریافت کند.

۲-  ویزای مهاجرت والدین

ویزای والدین برای آن دسته از افراد در گرفته شده است که  نیمی از فرزندانشان در استرالیا اقامت دائم یا شهروندی دارند. به طور مثال پدر و مادرهایی که دارای ۴ فرزند هستند باید حداقل ۲ فرزند آنها مقیم کشور استرالیا باشند و اگر ۵ فرزند دارند حداقل باید ۳ فرزند آنها دارای اقامت دائم استرالیا داشته باشند.

۳- ویزای آخرین فرد بازمانده

این ویزا برای افرادی است که تمامی اقوام درجه یک آنها مقیم کشور استرالیا هستند و هیچ فردی را در ایران ندارند.

۴- ویزای دانشجویی

این ویزای برای تمامی افراد جهت تحصیل در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و یا دکتری مجاز است. اما لازمه آن داشتن مدرک زبان IELTS  با نمره بالاتر از ۶٫۵ است. و همینطور ارائه مدرکی مبنی بر توانایی ساپورت مالی به مدت ۱۸ ماه در کشور استرالیا است که این مبلغ حدودا نزدیک به ۹۰ میلیون تومان می شود.

۵- مهاجرت از طریق تجارت و سرمایه‌گذاری

ویزای تجارت مخصوص کسانی است که میخواهند در کشور استرالیا سرمایه گذاری نمایند، که معمولا ۴ سال است و ۲ سال هم تمدید می شود. اگر فرد بتواند پس از گذشت دو سال تجارت موفقیت آمیزی را ارائه دهد به او اقامت دائم توسط کشور استرالیا داده میشود.

۶- ویزاهای موقت شامل انواع ویزاهای توریستی

این نوع ویزا برای افرادی است که سفر کوتاه مدت به کشور استرالیا را دارند و قرار نیست مدت زمان طولانی در این کشور اقامت کنند.

۷- ویزای اقامت دائم از طریق مهارت و تخصص (برای این مورد شما باید مواردی که در زیر بیان می‌کنیم را مد نظر داشته باشید.)

چند نکته مهم برای دریافت ویزای اقامت دائم از طریق مهارت و تخصص  در استرالیا:

  • بهتر است بدانید برای گرفتن اقامت دائم ویزای استرالیا سن شما باید کمتر از ۴۴ سال باشد.
  • سابقه کاری یکی دیگر از این نکات مهم گرفتن ویزای اقامت دائم از طریق مهارت و تخصص در استرالیا است. شما باید سابقه کاری در یک محل کاری معتبر را داشته باشید و در گواهی شما باید جزئیاتی از قبیل طول مدت استخدام، میزان حقوق و شرح وظایف شما در گواهی سوابق کاری شکا ذکر شود. طول مدت زمان سابقه کاری شما به نسبت رشته تحصیلتان متفاوت است. برای بعضی از رشته ها تحصیلی که مثل فوق دیپلم های فنی حداقل ۵ سال سابقه کار و برای اکثر رشته ها دانشگاهی ۳ سال سابقه کار نیاز است.
  • شما باید دارای یک مدرک تحصیلی معتبر باشید. منظور از معتبر این است که مدارک لیسانس به بالا باید مورد تایید مراکز علمی استرالیا باشد. اینکه شما به طور تجربی حرفه ای را بلد باشید برای سفر به کشور استرالیا کافی نیست.
  • خوب است بدانید برای سفر به استرالیا زبان رسمی این کشور انگلیسی است، به همین دلیل یکی از شرایط صدور ویزای استرالیا باید نمره امتحان شما در آیلتس (IELTS) 6 یا ۷ شده باشد تا پرونده صدور ویزای شما توسط سفارت باز شود. پس بهتر است تلاش خود را در این زمینه کنید تا نمره مناسبی اخذ کنید.

منبع: وب سایت الی گشت


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : دانستنی های استرالیا , مهاجرت , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه