وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 5 May 2024
» اخبار » وقت خوب سهام خریدن: شرکت‌های بورس استرالیا ۳۶ میلیارد دلار سود پرداخت می‌کنند

تاریخ انتشار : 1400/12/26 - 4:06

وقت خوب سهام خریدن: شرکت‌های بورس استرالیا ۳۶ میلیارد دلار سود پرداخت می‌کنند

صدای استرالیا– اگر پیش از این به سرمایه‌گذاری در بازار سهام فکر کرده‌اید، اما تا کنون قدمی در این زمینه […]

وقت خوب سهام خریدن: شرکت‌های بورس استرالیا 36 میلیارد دلار سود پرداخت می‌کنند

صدای استرالیا– اگر پیش از این به سرمایه‌گذاری در بازار سهام فکر کرده‌اید، اما تا کنون قدمی در این زمینه برنداشته‌اید؛ شاید حالا وقت مناسبی برای شروع باشد.

در پی یک فصل مالی رضایت‌بخش، شرکت‌های استرالیایی در هفته‌های آینده ۳۶ میلیارد دلار سود سهام پرداخت می‌کنند.

بر اساس گزارش کارگزاری سهام کامسک (CommSec)، از اواخر ژانویه به این سو شرکت‌های سهامی عام لیست شده در تابلو بورس، در حدود ۴٫۳ میلیارد دلار سود سهام پرداخت کرده‌اند.

اما در هفته‌های آینده توزیع سود سهام همچنان رو به فزونی می‌ورد و در دو هفته آینده (یعنی از ۲۸ مارس) به اوج خود خواهد رسید.

بنا به اعلام کامسک، اگرچه ۳۶ میلیارد دلار رقم عظیمی است؛ اما همچنان از فصل قبلی گزارش‌‌دهی مالی استرالیا در آگوست ۲۰۲۱ پایین‌تر است. در آن دوره سرمایه‌گذاران استرالیایی ۴۱ میلیارد دلار سود سهام دریافت کرده بودند.

فصل گزارش‌دهی مالی، دوره‌ای از سال است که عمده شرکت‌های سهامی عام لیست شده در بورس، گزارش‌های درآمد فصلی خود را منتشر عملکرد مالی خود را به صورت عمومی گزارش می‌کنند.

در همین دوره نیز شرکت‌ها در مورد میزان سود هر سهم تصمیم‌گیری می‌کنند.

به گفته کریگ جیمز، اقتصاددان ارشد کامسک، شرکت‌های استرالیایی با توجه به شرایط موجود، عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند و با وجود افزایش هزینه‌ها، درآمد مناسبی کسب کرده‌اند.

از ۱۳۸ شرکت بازار سهام استرالیا که گزارش نیم‌سال مالی خود را گزارش کرده‌اند، ۸۸ درصد سودآور بوده‌اند که بیش‌ترین تعداد شرکت‌های سودآور در دو سال گذشته بوده است. همچنین ۶۷ درصد شرکت‌ها با رشد سود مواجه بوده‌اند.

منبع: یاهو


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه