وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 1 May 2024
» اخبار » وعده وزیر اقتصاد استرالیا: واکسن فایزر در ماه‌های آینده به زیر۴۰ ساله‌ها عرضه می‌شود

تاریخ انتشار : 1400/04/14 - 12:40

وعده وزیر اقتصاد استرالیا: واکسن فایزر در ماه‌های آینده به زیر۴۰ ساله‌ها عرضه می‌شود

صدای استرالیا– سایمون بیرمینگام، وزیر اقتصاد، به جوانان استرالیایی وعده داد که در چندماه آینده یا حتی زودتر، واکسن فایزر […]

وعده وزیر اقتصاد استرالیا: واکسن فایزر در ماه‌های آینده به زیر40 ساله‌ها عرضه می‌شود

صدای استرالیا– سایمون بیرمینگام، وزیر اقتصاد، به جوانان استرالیایی وعده داد که در چندماه آینده یا حتی زودتر، واکسن فایزر برای آنها ارایه خواهد شد؛ ولی از اعلام زمان دقیق سر باز زد.

سناتور بیرمینگام گفت: در ماه جاری شاهد قدمی رو به جلو در تامین موجودی واکسن فایزر خواهیم بود و حجم واردات این واکسن با دو برابر افزایش به ۶۰۰ هزار دوز در هفته می‌رسد.

وی افزود: استرالیایی‌های جوان‌ اطمینان داشته باشند که در ماه‌های آینده به این واکسن دسترسی خواهند یافت. این زمان ممکن است حتی کمتر از چندماه باشد.

هرچند که وقتی از او خواسته شد که زمان‌بندی دقیق اعلام کند، گفت: زمان دقیقی تعیین نشده که بتوانم بگویم.

آنتونی آلبانیز، رهبر اپوزیسیون، گفت که ناتوانی وزیر از اعلام تاریخی برای ارایه واکسن فایزر به زیر ۴۰‌ساله‌ها، نشان‌دهنده ناکارآمدی دولت است.

استفاده از واکسن فایزر برای افراد زیر ۶۰ سال توصیه شده است؛ هرچند که اسکات موریسون، هفته گذشته اعلام کرد که هر شخص زیر ۴۰ سال می‌تواند با مراجعه به پزشک عمومی‌اش، درخواست تزریق واکسن آسترازنکا بدهد.

پس از آن، نزدیک به ۷۵۰۰ فرد بین ۱۸ تا ۳۹ سال واکسن خود را دریافت کرده‌اند؛ در حالی که بنا به عقیده گروه مشاوره فنی ایمنی سازی استرالیا، به دلیل خطر ایجاد لخته خون در افراد جوان‌تر، این واکسن‌ها باید به افراد مسن‌تر تزریق شود.

منبع: ای بی سی


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه