وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اخبار » وضعیت ناامیدکننده امنیت مالی؛ اطلاعات ۴۰۰ هزار کارت بانکی استرالیایی‌ها در وب تاریک لو رفت

تاریخ انتشار : 1400/09/11 - 4:49

وضعیت ناامیدکننده امنیت مالی؛ اطلاعات ۴۰۰ هزار کارت بانکی استرالیایی‌ها در وب تاریک لو رفت

صدای استرالیا– اطلاعات بیش از ۴۰۰ هزار کارت پرداخت استرالیایی‌ها در وب تاریک در معرض فروش گذاشته شده است. داده‌های […]

وضعیت ناامیدکننده امنیت مالی؛ اطلاعات 400 هزار کارت بانکی استرالیایی‌ها در وب تاریک لو رفت

صدای استرالیا– اطلاعات بیش از ۴۰۰ هزار کارت پرداخت استرالیایی‌ها در وب تاریک در معرض فروش گذاشته شده است.

داده‌های منتشر شده از سوی شرکت NordVPN نشان می‌دهد که بیش از ۴٫۴۷ میلیون کارت پرداخت بانکی، متعلق به شهروندان ۱۴۰ کشور در اینترنت به فروش گذاشته شده است.

در این میان، استرالیا از نظر میزان آسیب‌ دومین کشور محسوب می‌شود و ۴۱۹ هزار و ۸۰۶ کارت بانکی مربوط به شهروندان استرالیایی توسط مجرمان در وب‌تاریک به فروش گذاشته شده است. آمریکا با یک میلیون و ۵۶۱ هزار و ۷۳۹ کارت بانکی در رده اول است.

قیمت هر کارت بانکی استرالیایی بین یک تا ۱۹ دلار آمریکا و به طور متوسط ۱۵٫۰۷ دلار آمریکاست که جزو ارزان‌ترین کارت‌های به فروش گذاشته شده است. کارت‌های بانکی هنگ‌کنگ و فیلیپین در حدود ۲۰ دلار در وب‌تاریک قیمت دارند.

بیش از نیمی از کارت‌های بانکی استرالیا که کشف شده، کارت‌های ویزا (۲۱۸ هزار و ۱۳۰ کارت) بوده‌اند. پس از آن نیز مسترکارت (۱۹۲ هزار و ۴۶۶ کارت) و امریکن اکسپرس (۹ هزار و ۱۴۸ کارت) قرار دارند. در این میان ۷۹٫۵۴ درصد از نوع کارت‌های پیش‌پرداخت (دبیت کارت) بوده‌اند که امنیت کمتری دارند. کارت‌های اعتباری (کردیت‌کارت) نیز ۲۰٫۴۶ درصد کارت‌های فاش شده را تشکیل می‌دهند.

محققان همچنین داده‌های کارت را با آمار جمعیت، تعداد کارت‌های در گردش و نسبت کارت‌های غیرقابل استرداد مقایسه کردند تا شاخص ریسک کشورها را به دست بیاورند. منظور از شاخص ریسک، میزان احتمال قرار گرفتن کارت‌های هر کشور در وب تاریک برای فروش است.

از نظر شاخص ریسک نیز استرالیا وضعیت خوبی ندارد و با شاخص ۸۵ صدم درصد، پس از هنگ‌کنگ در رتبه دوم قرار گرفته است.

کمترین میزان آسیب‌پذیری با شاخص صفر مربوط به هلند بوده است.

چه باید کرد؟

یکی از عمده‌ترین دلایل لو رفتن اطلاعات کارت‌های بانکی، درز پایگاه‌داده‌های مرتبط است. اما به گفته کارشناسان، استفاده هکرها از حمله جست‌وجوی فراگیر (Brute-force) نیز عامل مهمی در لو رفتن اطلاعات کارت‌هاست.

حمله جست‌وجوی فراگیر، کمی مشابه حدس زدن است. به این ترتیب که الگوریتم‌های هکری، با امتحان ترکیب‌های گوناگون، می‌توانند گذرواژه‌های ساده را پیدا بکنند.

به این ترتیب، یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای درامان ماندن از هکرها این است که هشیار باشید.

ماریوس بردیس، مدیر ارشد فناوری NordVPN می‌گوید: گزارش ماهانه فعالیت‌های مشکوک حساب‌تان را بررسی و هر اعلامیه بانک را مبنی بر اینکه کارت‌تان ممکن است مورد سو استفاده قرار گرفته باشد، جدی بگیرید.

وی می‌افزاید: توصیه دیگر این است که برای امور مختلف، حساب‌های بانکی جداگانه داشته باشید و در حسابی که کارت بانکی‌تان به آن متصل است، فقط مقدار اندکی پول نگه‌داری کنید.

بردیس می‌گوید: اگر برای خرید آنلاین با کارت بانکی اصلی‌تان احساس امنیت نمی‌کنید؛ می‌توانید از کارت‌های مجازی موقتی که برخی بانک‌ها صادر می‌کنند، استفاده کنید.

به گفته وی، روش دیگر برای افزایش امنیت مالی، انتخاب گذرواژه‌های پیچیده‌تر و دشوارتر است. از سیستم تایید چند مرحله‌ای (مانند کد پیامکی، اثر انگشت یا سایر روش‌های امنیتی) و سیستم‌های کشف تقلب استفاده کنید.

 

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه