وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024
» اجتماعی » وزیر مهاجرت استرالیا: ۸۰ پناهجو بلافاصله پس از حکم دادگاه عالی آزاد شدند

تاریخ انتشار : 1402/08/22 - 1:07

وزیر مهاجرت استرالیا: ۸۰ پناهجو بلافاصله پس از حکم دادگاه عالی آزاد شدند

صدای استرالیا - هشتاد پناهجویی که در بازداشتگاه‌های مهاجرت استرالیا به سر می‌بردند تقریباً بلافاصله پس از حکم دادگاه عالی این کشور مبنی بر نگهداری غیرقانونی آنها آزاد شدند.


صدای استرالیا – هشتاد پناهجویی که در بازداشتگاه‌های مهاجرت استرالیا به سر می‌بردند تقریباً بلافاصله پس از حکم دادگاه عالی این کشور مبنی بر نگهداری غیرقانونی آنها آزاد شدند.

اندرو گیلز، وزیر مهاجرت استرالیا این خبر را در رادیو ملی شبکه ای‌بی‌سی تایید کرد و گفت که دولت علیه حکم دادگاه اقدام کرده بود اما در عین حال برای نتیجه آن آماده شده بود.

وی تاکید کرد که پناهجویان آزاد شده اکنون با ویزای مناسب در جامعه هستند.

گیلز گفت که ایمنی جامعه اولین اولویت دولت بوده است و پلیس فدرال استرالیا و نیروی مرزی در این روند مشارکت داشته‌اند.

دادگاه عالی استرالیا روز چهارشنبه حکم داد که یک مرد روهینگیا بدون تابعیت در بازداشت که قبلاً به دلیل جرایم جنسی کودکان در زندان سپری کرده بود، به طور غیرقانونی بازداشت شده است.

دولت استرالیا به دادگاه عالی این کشور گفته بود که ۹۲ نفر در شرایط مشابه بازداشت شده‌اند و در مجموع بیش از ۳۰۰ نفر ممکن است تحت تأثیر این تصمیم دادگاه قرار بگیرند.

به گفته وزیر مهاجرت استرالیا، به ۸۰ نفری که آزاد شده‌اند ویزای بریجینگ با شرایط فردی داده شده است که ممکن است شامل تعهدات گزارش دهی منظم باشد.

وی اظهار کرد: بدیهی است که این یکی از روش‌هایی است که ما امنیت جامعه را بر اساس آن تضمین می‌کنیم. دولت به بررسی همه گزینه‌های موجود از جمله تغییرات قانونی احتمالی ادامه می‌دهد.

منبع: شبکه خبری ای‌بی‌سی


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه