وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اجتماعی » وزیر بهداشت استرالیا: واکسن کرونا تا ژانویه در دسترس خواهد بود

تاریخ انتشار : 1399/07/11 - 6:11

وزیر بهداشت استرالیا: واکسن کرونا تا ژانویه در دسترس خواهد بود

صدای استرالیا - وزیر بهداشت استرالیا طی سخنانی با اشاره به عقد دو توافقنامه برای خرید واکسن کرونا اعلام کرد که نسبت به عرضه این واکسن در ژانویه یا فوریه 2021 بسیار خوش‌بین است.


صدای استرالیا – وزیر بهداشت استرالیا طی سخنانی با اشاره به عقد دو توافقنامه برای خرید واکسن کرونا اعلام کرد که نسبت به عرضه این واکسن در ژانویه یا فوریه ۲۰۲۱ بسیار خوش‌بین است.

سال ۲۰۲۰ به‌سبب شیوع ویروس جدید کرونا، در سراسر جهان به سال بحران سلامت تبدیل شد. به‌طوری‌که آمار قربانیان این بیماری تاکنون در استرالیا به بیش از ۸۰۰ مورد، در ایالات‌متحده به بیش از ۲۰۰ هزار مورد و در انگلستان به بیش از ۴۰ هزار مورد رسیده و در مقیاس جهانی از مرز یک‌ میلیون نفر گذشته است.

خوشبختانه، تعداد موارد جدید ابتلا در استرالیا رو به کاهش است و از این‌رو، محدودیت‌ها به آهستگی درحال رفع‌شدن و بعضی از مرزها درحال بازگشایی هستند.

گرگ هانت، وزیر بهداشت استرالیا در این‌خصوص گفت: صادقانه بگویم، کار ما به‌طرز شگفت‌انگیزی خوب بود. مردم گام‌های دشواری را برداشتند و بنابراین، باتوجه به استانداردهای جهانی، ما هم از نظر اقتصادی و هم از نظر بهداشتی در یکی از جایگاه‌‌های برتر جهان قرار داریم.

وزیر بهداشت استرالیا همچنین خبر خوبی برای مردم داشت و اظهار داشت که واکسن مقابله با کووید-۱۹ می‌تواند ظرف چندماه آینده در ژانویه یا فوریه ۲۰۲۱ به دست شهروندان استرالیایی برسد.

هانت در این ‌خصوص گفت: شواهد و داده‌های بسیار محکمی درباره آزمایش‌های بالینی در استرالیا و سراسر جهان داریم، بنابراین من بسیار خوش‌بین‌تر هستم.

وی افزود: ما با دانشگاه کویینزلند در استرالیا برای ۵۱ میلیون دوز و با دانشگاه آکسفورد در انگلستان برای ۳۳٫۸ میلیون دوز واکسن دو توافق بزرگ انجام داده‌ایم.

منبع: ۷نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه