وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » واکسیناسیون امید را زنده کرد؛ احتمال برقراری پروازهای بین‌المللی از ماه ژوییه

تاریخ انتشار : 1399/12/05 - 5:35

واکسیناسیون امید را زنده کرد؛ احتمال برقراری پروازهای بین‌المللی از ماه ژوییه

صدای استرالیا– آغاز برنامه واکسیناسیون، این امید را برای استرالیایی‌ها زنده کرده که در ماه‌های آینده، اجازه سفرهای بین‌المللی هم […]

واکسیناسیون امید را زنده کرد؛ احتمال برقراری پروازهای بین‌المللی از ماه ژوییه

صدای استرالیا– آغاز برنامه واکسیناسیون، این امید را برای استرالیایی‌ها زنده کرده که در ماه‌های آینده، اجازه سفرهای بین‌المللی هم داده شود.

نیوزیلند آزمایش برنامه جدیدی را آغاز کرده که «پاسپورت واکسن» نام دارد. در قالب این برنامه، مسافران پس از اینکه واکسن به صورت عمومی در دسترس قرار بگیرد، باید کپی تایید شده‌ای از نتیجه آزمایش کووید-۱۹ و آمار واکسیناسیون خود را به‌همراه داشته باشند.

مهم‌تر اینکه، مسافرانی که از ماه آوریل به بعد، از اوکلند به سیدنی سفر می‌کنند، از اپلیکیشن مجوز سفر انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) استفاده می‌کنند که به گذرنامه‌های متصل است.

این اپلیکیشن به مسافران اطلاعات به‌روزی را درباره تست‌ها و واکسن‌های مورد نیاز برای ورود به کشور مقصد ارایه می‌کند.

ارایه دهندگان خدمات سلامت نیز باید نتایج تایید شده تست‌ها یا تاییدیه‌های واکسیناسیون را مستقیما به این اپلیکیشن ارسال کنند.

سپس این اپلیکیشن، مجوز سفر فرد را برای شرکت‌های هواپیمایی و مقامات مهاجرتی ارسال می‌کند.

افسر ارشد دیجیتال هواپیمایی نیوزیلند گفت: در واقع این اپلیکیشن مانند این است که مسافران دارای تاییدیه سلامت دیجیتال خواهند بود که به سادگی و با ایمنی، می‌توان آن را با شرکت‌های هواپیمایی به اشتراک گذاشت.

نیوزیلند برنامه واکسیناسیون خود را از بیستم فوریه آغاز کرده است.

گراهام ترنر، مدیرعامل مرکز پرواز استرالیا نیزگفت که سفرهای بین‌المللی، احتمالا در پایان ماه ژوئن از سر گرفته خواهد شد.

وی افزود: این یک واقعیت است که ویروس همچنان وجود خواهد داشت و باید در جامعه با آن کنار بیاییم.

کارشناسان صنعت گردشگری پیش‌بینی می‌کنند که پس از بازگشایی مرزها، واکسیناسیون کووید-۱۹ برای سفرهای بین‌المللی اجباری خواهد بود.

ترنر نیز با تایید این مساله گفت: شکی نیست که سفر به اکثر کشورها منوط به زدن واکسن خواهد بود.

وی افزود: مشخص نیست که کدام واکسن‌ برای سفر به کدام کشورها مورد تایید خواهد بود؛ اما مشخصا واکسن‌هایی که در استرالیا استفاده می‌شود؛ یعنی واکسن‌های فایزر و آسترازنکا، از سوی اکثر کشورها مورد تایید خواهد بود.
آلن جویس، مدیرعامل کانتاس اعلام کرده که این شرکت هواپیمایی از ماه نوامبر، به مسافرانی که واکسن نزده باشند، اجازه سفر نمی‌دهد.

چندین شرکت‌های هواپیمایی شامل سنگاپور، امارات، اتحاد، قطر و بریتیش ایرویز نیز تایید کردند که قصد دارند از اپلیکیشن یاتا استفاده کنند. البته کانتاس هنوز در این مورد تصمیم نگرفته است.

منبع: ۹نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه