وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اجتماعی » واکسن یادآور فایزر برای ۱۶ و ۱۷ ساله‌ها تایید شد

تاریخ انتشار : 1400/11/08 - 5:06

واکسن یادآور فایزر برای ۱۶ و ۱۷ ساله‌ها تایید شد

صدای استرالیا- سازمان کالاهای دارویی (TGA) صبح امروز با تایید موقت واکسن فایزر برای گروه سنی 16 و 17 ساله‌ها، اشاره کرد که این واکسن در آمریکا، انگلستان و اسراییل نیز برای این گروه سنی تایید شده است.


صدای استرالیا- سازمان کالاهای دارویی (TGA) صبح امروز با تایید موقت واکسن فایزر برای گروه سنی ۱۶ و ۱۷ ساله‌ها، اشاره کرد که این واکسن در آمریکا، انگلستان و اسراییل نیز برای این گروه سنی تایید شده است.

به این ترتیب، واکسن فایزر نیز می‌تواند پس از دریافت دو دز از هر واکسن دیگری، به عنوان یادآور برای این گروه تزریق شود.

پروفسور سانجایا سنانایاکه از دانشگاه ملی استرالیا، این تصمیم را منطقی خواند و گفت: ما می‌دانیم که در مواجه با اومیکرون و به منظور جلوگیری از ابتلا و بستری، دریافت واکسن یادآور مهم است.

به گفته وی، در آمریکا نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ ساله نیز می‌توانند یادآور فایزر دریافت کنند.

سازمان کالاهای دارویی استرالیا اعلام کرده که برای تایید این واکسن یادآور برای نوجوانان زیر ۱۶ سال، همچنان داده‌های بین‌المللی را زیر نظر خواهد داشت.

در همین حال، گروه مشورتی درباره ایمنی سازی، بهترین شیوه تزریق این واکسن به ۱۶ و ۱۷ ساله‌ها، از جمله مدت زمان انتظار پس از دریافت دز دوم را در دست بررسی دارد.

این گروه همچنین در این باره که واکسن یادآور به رژیم استاندارد واکسیناسیون اضافه شود یا نه، تصمیم‌گیری می‌کند که در صورت تایید این مساله، افرادی که دو دوز واکسن زده باشند، تا پیش از دریافت دز سوم، واکسینه شده کامل محسوب نخواهند شد.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه