وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » هنرمند ایرانی استرالیایی برنده مسابقه بین‌المللی عکاسی شد

تاریخ انتشار : 1400/04/10 - 6:59

هنرمند ایرانی استرالیایی برنده مسابقه بین‌المللی عکاسی شد

 صدای استرالیا– فروغ یاوری، نقاش و عکاس ایرانی استرالیایی، ساکن بریزبین برنده جایزه عکاس چهره‌نگار (پرتره) سال شد. یاوری سه […]

تابلوی سوگواری اثر فروغ یاوری -instagram/foroughyavari

 صدای استرالیا– فروغ یاوری، نقاش و عکاس ایرانی استرالیایی، ساکن بریزبین برنده جایزه عکاس چهره‌نگار (پرتره) سال شد.

یاوری سه جایزه عکاسی این مسابقه را از آن خود کرد. او مقام اول و دوم در چهره‌نگاری داستانی و مقام برتر عکاس سال را به دست آورد.

یاوری با انتشار تصویری از عکس برتر در حساب اینستاگرام خود نوشت: «بسیار هیجان‌زده و مفتخر هستم به خاطر کسب جایزه عکاس بین‌المللی پرتره سال. با تشکر فراوان از همه داوران و برگزارکنندگان ویژه پیتر ایست‌وی برای اجرای این مسابقه.»

 

فروغ یاوری نقاش و هنرمند دیجیتال، متولد ایران و ساکن استرالیا است. تولد وی مصادف با انقلاب ۱۳۵۷ در ایران بود. گذران دوران کودکی در طول ۸ سال جنگ ایران و عراق و زندگی در شهرهای مختلف باعث شد تا برای غلبه بر لحظات تنهایی و سختی خود به نقاشی پناه ببرد. او فارغ‌التحصیل دانشگاه هنر تهران است. قبل از مهاجرت در تهران و پس‌ازآن در استرالیا نمایشگاه‌های متعدد هنری بر پا کرد.

او درباره خلق تابلوی تنهایی که تابه‌حال چندین جایزه برده است نوشت: این اثر از ته قلب من بیرون آمد زیرا در چنین زمان پر چالش و سختی ایجادشده است که نه‌تنها برای من بلکه برای همه مردم سراسر جهان سخت بود.

ما در حال تجربه چیزی بودیم که هرگز فکر نمی‌کردیم ممکن است اتفاق بیفتد، یک «بیماری همه‌گیر»! … همه ما شوکه شده بودیم و نمی‌توانستیم کابوسی را که فقط می‌توانستیم در فیلم‌ها تصور کنیم باور کنیم، اکنون این اتفاق در زندگی خودمان رخ می‌دهد. … بعد از مدتی دیگر نتوانستم صحبت کنم. دیگر نمی‌توانستم اخبار را گوش کنم و تماشا کنم. من حتی نمی‌توانستم برای خرید بروم … بنابراین یک روز صبح با تمام احساسم این تابلو را شاید برای محافظت از خودم کشیدم. من هرگز انتظار نداشتم که این کار با تعداد زیادی از افراد ارتباط برقرار کند.»

مسابقه چهره‌نگاری سال (پرتره) را که ایست‌وی از طریق بنگاه انتشاراتی‌اش برگزار می‌کند می‌خواهد به دنبال چهره‌های جدید و جوان در عکاسی باشد نه به قول خودشان «درختان تنومندی که جایزه‌های فراوان برده‌اند»

منبع: ایندیپندنت فارسی


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , فرهنگی
ارسال دیدگاه