وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 11 May 2024
» اجتماعی » همه چیز درباره درمان با اکستازی و مجیک ماشروم در استرالیا

تاریخ انتشار : 1402/04/15 - 10:32

همه چیز درباره درمان با اکستازی و مجیک ماشروم در استرالیا

صدای استرالیا– روانپزشکان استرالیا اکنون و برای نخستین بار در جهان، می‌توانند برای بیماران مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه […]

همه چیز درباره درمان با اکستازی و مجیک ماشروم در استرالیا

صدای استرالیا– روانپزشکان استرالیا اکنون و برای نخستین بار در جهان، می‌توانند برای بیماران مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه و افسردگی قرص اکستازی و سیلوسایبین تجویز کنند.

سازمان کالاهای دارویی (TGA) به پزشکان اجازه داد از روز اول جولای دو ماده روانگردان MDMA (اکستازی) و سیلوسایبین (ماده موجود در مجیک ماشورم) را برای افسردگی و اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) تجویز کنند.

این سازمان با این حال اعلام کرده که ممکن است شروع تجویز این مواد از سوی روانپزشکان، به دلیل مقررات و لزوم دریافت تاییدیه‌ها، مدتی طول بکشد.

همچنین کنترل دقیقی بر واردات و عرضه محصولات مربوطه اعمال خواهد شد که این مساله نیز ممکن است به تاخیر در دسترسی به این داروها بینجامد.

واجدین شرایط

بنا به اعلام سازمان کالاهای دارویی، شرکت کنندگان واجد شرایط باید شرایط روانی ویژه  داشته و در برابر درمان‌های تایید شده مقاوم باشند.

این سازمان افزود: پیش از دریافت MDMA یا سیلوسایبین توسط بیمارانی که داروهای تایید شده برای آنها موثر نیست، روانپزشکان باید به دقت بررسی کنند که مزایای مورد انتظار بیش از خطرات این روانگردان‌ها در بیماران باشد و اگر بیماران دارای معیارهای لازم باشند و به پزشک تایید شده مراجعه کنند، داروهای کنترل شده برای آنها تجویز خواهد شد.

موارد تجویز روانگران‌ها

پزشکان می‌توانند دوزهای MDMA را که به نام اکستازی نیز شناخته می‌شود، برای درمان افراد مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه تجویز کنند.

ماده روانگردان موجود در قارچ‌های روانگردان یا سیلوسایبین را هم می‌توان برای افرادی که افسردگی دارند تجویز کرد.

هر دو اختلال سلامت روان باید به عنوان «سخت‌درمان» طبقه بندی شده باشند.

روش تجویز

پزشکان قبل از اینکه بتوانند دارو را تجویز کنند، باید از کمیته اخلاق تحقیقات انسانی تأییدیه بگیرند و سپس تحت طرح سازمان کالاهای دارویی توسط تجویز کننده مجاز (AP) تأیید شوند.

این سازمان اعلام کرد: از آنجایی که درمان‌های‌ به کمک روانگردان کاملا تثبیت شده نیستند، انجام کنترل‌‌های لازم تحت طرح AP استفاده ایمن و مناسب از MDMA یا سیلوسایبین را تضمین می‌کند.

روانپزشکان باید مبتنی بر شواهد نشان دهند که از آموزش‌های لازم، شایستگی و پروتکل‌های درمانی قوی برخوردارند و می‌توانند خطرات را برای بیماران کنترل کنند.

همچنین بیماران می‌توانند داروها را به عنوان بخشی از درمان در یک جلسه درمان بالینی کنترل شده مصرف کنند که این جلسه می‌تواند تا هشت ساعت طول بکشد.

قیمت داروها

آسوشیتدپرس گزارش داده که هزینه درمان با این داروها برای هر بیمار حدود ۱۰ هزار دلار است.

سیدنی مورنینگ هرالد نیز پیش‌تر قیمتی بین ۲۵ هزار دلار تا ۳۵ هزار دلار را گزارش کرده‌ بود. به گزارش هرالد، محققان می‌گویند که خود این داروها بین هزار تا دو هزار دلار هزینه دارند که به اضافه هزینه‌های پزشک از بیمار دریافت خواهد شد.

سازمان‌ کالاهای دارووی هنوز هزینه دارو یا درمان به این روش را اعلام نکرده؛ اما احتمال دارد برای دسترسی بیماران بیشتر به این نوع درمان، یارانه در نظر گرفته شود.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه