وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 23 April 2024
» اجتماعی » همه در برابر قانون یکسانند/ نخست وزیر نیوزلند را به رستوران راه ندادند

تاریخ انتشار : 1399/02/28 - 14:44

همه در برابر قانون یکسانند/ نخست وزیر نیوزلند را به رستوران راه ندادند

صدای استرالیا - رستورانی در پایتخت نیوزیلند، از پذیرفتن نخست‌وزیر این کشور به دلیل قوانین فاصله گذاری اجتماعی سر باز زد.


صدای استرالیا – رستورانی در پایتخت نیوزیلند، از پذیرفتن نخست‌وزیر این کشور به دلیل قوانین فاصله گذاری اجتماعی سر باز زد.

روزنامه گاردین با اعلام این خبر نوشت شاید عجیب باشد که نخست وزیر یک کشور برای صرف یک میان وعده به یک رستوران برود و شاید عجیب‌تر این باشد که به وی اجازه ورود به این مکان داده نشود. اما این دقیقا اتفاقی است که روز شنبه به وقوع پیوست؛ بطوری که به «جاسیندا آردرن» نخست وزیر نیوزیلند اجازه ورود به یک رستوران معروف در ولینگتون به سبب قوانین فاصله گذاری اجتماعی داده نشد.

همچنین خبرگزاری آسوشیتد پرس با اعلام این خبر نوشت: جاسیندا آردرن متوجه شد زمانی که بحث ازفاصله گذاری اجتماعی به میان می‌آید، هیچ استثنایی در میان نیست؛ بطوری که او به دلیل پر بودن رستوران طبق قوانین ناشی از مقابله با کرونا، نتوانست وارد این مکان شود.

به نوشته این خبرگزاری، نخست وزیر نیوزیلند به همراه نامزدش «کلارک گیفورد» تصمیم داشتند تا میان وعده‌ای را روز شنبه در «رستوران الیو» که در ولینگتون، پایتخت نیوزیلند قرار دارد، سرو کنند. اما قوانین فاصله گذاری اجتماعی که همچنان در این کشور اجرا می‌شود و از گروه‌ها می‌خواهد تا دست کم فاصله سه فوتی (تقریبا یک متری) را از همدیگر حفظ کنند، مانع این کار شد.

این اقدام دو روز پس از آن صورت می‌گیرد که این کشور بسیاری از قوانین سفت و سخت قرنطینه ای، از جمله بازگشایی رستوران‌ها را برداشت.

تا کنون بیش از چهار میلیون و ششصد هزار نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند؛ همچنانکه بیش از ۳۰۸ هزار نفر در جهان بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه