وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اجتماعی » همه تغییرات مهم در سال مالی جدید استرالیا

تاریخ انتشار : 1401/04/02 - 6:50

همه تغییرات مهم در سال مالی جدید استرالیا

صدای استرالیا - سال مالی جدید از اول جولای آغاز می‌شود که در آن تغییرات عمده‌ای در حوزه‌های مختلف مانند قوانین و مقررات، هزینه‌ها و کارمزدها و مالیات و مزایا اتفاق می‌افتد.


صدای استرالیا – سال مالی جدید از اول جولای آغاز می‌شود که در آن تغییرات عمده‌ای در حوزه‌های مختلف مانند قوانین و مقررات، هزینه‌ها و کارمزدها و مالیات و مزایا اتفاق می‌افتد.

مهمترین تغییرات به شرح زیر هستند:

تغییر در سنترلینک

تغییرات بزرگی در سنترلینک برای افرادی که در برنامه جاب‌سیکر هستند، در راه است. از اول جولای، افرادی که برای دریافت کمک‌های رفاهی ملزم به تکمیل فرآیند تعهدات متقابل هستند، به سامانه فعال‌سازی مبتنی بر امتیازات (PBAS) منتقل می‌شوند. افراد باید ۱۰۰ امتیاز بگیرند و حداقل پنج جستجوی شغل را در ماه انجام دهند تا بتوانند کمک‌های رفاهی را دریافت کنند. فهرستی از بیش از ۳۰ کار و فعالیت وجود دارد که هر کدام دارای امتیاز جداگانه هستند. شرکت در یک مصاحبه شغلی ۲۰ امتیاز و تکمیل یک درخواست شغلی ۵ امتیاز دارد. PBAS جایگزین سیستم فعلی می‌شود که در آن جویندگان کار باید هر ماه برای ۲۰ شغل درخواست بدهند.

افزایش هزینه‌های برق

میلیون‌ها خانواده پس از افزایش صدها دلاری قیمت‌ها توسط نهاد ناظر بر صنعت انرژی، از ماه آینده شاهد افزایش هزینه‌های برق خواهند بود. میزان قبوض در جولای ۱۸٫۳ درصد در نیوساوت ولز، ۱۲٫۶ درصد در کوئینزلند و ۹٫۵ درصد در استرالیای جنوبی افزایش می‌یابد.

تغییرات بازنشستگی

از اول جولای، نرخ درصد ضمانت بازنشستگی یا سوپر گارانتی از ۱۰ به ۱۰٫۵ درصد افزایش می‌یابد، یعنی کارفرماها باید پول نقد بیشتری را به حساب‌های بازنشستگی کارکنانشان واریز کنند. در ماه آینده، آستانه حداقل دستمزد ماهانه ۴۵۰ دلاری برای واجد شرایط بودن جهت کمک‌های تضمینی بازنشستگی کارفرما نیز لغو خواهد شد، یعنی همه کارگران به استثنای افراد زیر ۱۸ سال که کمتر از ۳۰ ساعت در هفته کار می‌کنند، باید حقوق بازنشستگی دریافت کنند. همچنین در ماه جولای، افراد ۶۰ سال به بالا می‌توانند تا زمانی که واجد شرایط باشند، تا سقف ۳۰۰ هزار دلار برای هر نفر یا ۶۰۰ هزار دلار به ازای هر زوج به حساب بازنشستگی خود کمک کنند.

تغییرات عمده حکومتی

در پی پیروزی حزب کارگر در انتخابات، از اول جولای، مجموعه‌ای از تغییرات اداری ایجاد خواهد شد. از این تاریخ، وزارتخانه جدید استخدام و روابط محل کار ایجاد خواهد شد تا دستورکار دولت در زمینه‌های روابط محل کار، مشاغل، مهارت‌ها و آموزش را ارائه دهد. همچنین وزارتخانه جدید تغییرات اقلیمی، انرژی، محیط زیست و آب ایجاد خواهد شد، در حالی که وزارت بهداشت به وزارت بهداشت و مراقبت از سالمندان و وزارت زیرساخت‌ها، حمل‌ونقل، توسعه منطقه‌ای و ارتباطات به وزارت زیرساخت‌ها، حمل‌ونقل، توسعه منطقه‌ای، ارتباطات و هنر تغییر نام خواهد داد. وزارت دارایی مسوولیت سیاست داده‌ها از جمله آژانس تحول دیجیتال و مقررات‌زدایی را به عهده خواهد گرفت و وزارت امور داخلی مسوولیت پاسخگویی و کاهش بلایای طبیعی از جمله آژانس ملی بازیابی و تاب‌آوری را به عهده خواهد گرفت. مجموعه دادستان کل هم مسوولیت اجرای قانون کیفری و سیاست از جمله پلیس فدرال استرالیا را بر عهده خواهد داشت.

مهاجرت

دارندگان ویزای ساب‌کلاس ۴۸۲ که در طول پاندمی در استرالیا کار می‌کردند، از اول جولای به مسیر جدید اقامت دائم استرالیا دسترسی خواهند داشت. متقاضیان باید حداقل یک سال بین اول فوریه ۲۰۲۰ و ۱۴ دسامبر ۲۰۲۱ در استرالیا بوده و سایر شرایط لازم را نیز داشته باشند.

داروی رایگان

از جولای،PBS Safety Net  برای دارندگان کارت‌های کانسشن به ۲۴۴٫۸۰ دلار کاهش می‌یابد، یعنی دارندگان این کارت‌ها پس از رسیدن به آستانه پایین‌تر، داروهای PBS خود را به صورت رایگان دریافت خواهند کرد.

جهش قیمت خودرو

تغییرات در میزان مالیات خودروهای لوکس به این معنی است که از ماه آینده، آستانه خودروهای کم‌مصرف با ۶.۶ درصد افزایش به ۸۴۹۱۶ دلار خواهد رسید. برای سایر وسایل نقلیه با ۳٫۹ درصد افزایش به ۷۱۸۴۹ دلار می‌رسد.

کمک مالی به مراقبت از کودکان

خانواده‌های ترکیبی که در آن هم مرد و هم زن یارانه مراقبت از کودک را برای فرزندان مختلف خود دریافت می‌کنند، به صورت خودکار یارانه بیشتری را از ماه جولای دریافت خواهند کرد. اگر این خانواده‌ها بین هفتم مارس تا جولای ۲۰۲۲ نیز واجد شرایط دریافت یارانه بیشتر بوده باشند، به آنها بازپرداخت خواهد شد.

فشار به مشتریان تلسترا

از ماه آینده، قیمت‌های برنامه موبایل تلسترا مطابق با شاخص قیمت مصرف‌کننده افزایش می‌یابد، یعنی هزینه برنامه‌های اساسی و ضروری سه دلار در ماه و هزینه برنامه‌های پریمیوم چهار دلار افزایش می‌یابد. با این حال این شرکت مخابراتی اعلام کرد ممکن است قیمت‌ها باز هم افزایش یابند.

منبع: نیوز دات کام


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه